Nem kapnak fizetést a klímaváltozást tagadó csatornák a YouTube-tól
Megelégelték a hirdetők az éghajlatváltozással kapcsolatos konteókat, így a Google lépett, és elhatározták, hogy megtagadják az álhíreket terjesztő csatornáktól és tartalomgyártóktól a pénzt.
A TechCrunch magazin beszámolója szerint a Google klímaváltozás elleni tartalomnak jelölte meg az éghajlatváltozásra hoaxként és átverésként hivatkozó információkat, valamint az olyan állításokat, melyek tagadják, hogy a globális klíma melegszik, és azt is, hogy az üvegházhatást okozó gázok emissziójához nem járul hozzá az emberiség.
A demonetizáció, vagyis a reklámok után járó pénz megvonása a nagyobb csatornák számára eltántorító jelleggel bírhat, így a jövőben sokkal inkább oda kell majd figyelniük arra az alkotóknak, milyen kijelentéseket tesznek egyes témakörök kapcsán.
A Google Ads csoport blogján azzal indokolták a döntést, hogy a szabályokon a hirdetők kérésére szigorítottak:
„A hirdetők egyszerűen nem akarják, hogy a reklámjaik ilyen tartalom mellett jelenjenek meg. Az alkotók és kiadók pedig nem szeretnék, hogy ilyen témájú reklámok jelentenek meg az oldalaikon vagy videóik mellett.”