Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
367,04 Ft
Euró
392,77 Ft
Font
458,56 Ft
Bitcoin
63,911 $

Nyakunkon a karácsony, de lehet, hogy a kedvenc csokijaink nélkül maradunk

A problémát elsősorban a munkaerőhiány és a szállítási nehézségek okozzák.

Fotó: Unsplash/Denny Müller
Külföld

Kornis Vivien

Szerkesztő

Egyre közeledik a karácsony, a Nestlé azonban ellátási lánccal kapcsolatos problémákat tapasztal. Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója a BBC-nek elmondta, keményen dolgozik azon, hogy a termékek a polcokra kerülhessenek idén télen is.

Az ellátási láncokat érintő problémák számos ágazatban jelentkeznek, részben a súlyos mértéket öltő tehergépjárművezető-hiány, részben az olyan tényezők miatt, mint a globális szállításban megjelenő szűk keresztmetszetek.  Soron kívül Ezt a férfit keresi a rendőrség a szentesi gyilkosság ügyében

„Más vállalkozásokhoz hasonlóan mi is némi munkaerőhiányt és szállítási problémákat tapasztalunk, de az Egyesült Királyságban dolgozó csapatunk legfontosabb prioritása, hogy konstruktívan együttműködjünk a kiskereskedőkkel az ellátásuk érdekében” – közölte Schneider.

Arra kérdésre, hogy a Nestlé tudja-e garantálni, hogy az édességek karácsonyra elérnek a boltokig, annyit válaszolt, “keményen dolgoznak” az ügyön. 

A többek között az Aerot és a KitKatet is gyártó Nestlé a világ egyik legnagyobb tejtermék-gyártója, és világszerte több százezer gazdával dolgozik együtt, akik több millió tehénnel rendelkeznek.

A jövő hónapban Glasgow-ban megrendezésre kerülő klímacsúcs előtt Schneider az Egyesült Királyságban járt és a Nestlé bemutatta a tejet és a tejtermékeket helyettesítő, növényi alternatívákkal készült édességeit, mellyel a vállalat célja az, hogy tovább csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A világ üvegházhatású gázkibocsátásainak 20 százaléka a mezőgazdaságból származik, melyhez jelentősen hozzájárul a tehenekből származó metán. Az új, növényi alapú termékek mellett a Nestlé új típusú takarmányt vezetett be a tehenek számára, amelyekkel kevesebb metán termelődik. 

A Nestlé vezérigazgatója az is elismerte, hogy a vállalat ezzel egy olyan piaci kereskedelmi valóságra is reagál, melyben tapasztalható, hogy különsen a fiatalabb vagy tehetősebb fogyasztók a tejtermékektől elfordulva a zab- és a szójaalapú alternatívákat részesítik előnyben. 

„Úgy gondoljuk, hogy a kevesebb hús és tejtermék jót tesz a bolygónak, de jót tesz az étrendnek és az egészségnek is, és ez egyben nagy kereskedelmi lehetőséget rejt magában” – közölte Schneider. Elmondta, hogy a növényi alapú termékek eleinte drágábbak, de idővel csökkeni fog az áruk. 

 „Néhány fogyasztó hajlandó felárat fizetni azokért a termékekért, amelyek előkészítik az utat ehhez” – mondta.