Sokkal többet profitált az Apple a videojátékokból, mint a Sony, az Xbox és a Nintendo együttvéve
Hihetetlen adatok láttak napvilágot, kiderült ugyanis, hogy a cupertinói techóriási a gaming piacból sokkal nagyobb részesedést hasított ki 2019-ben, mint az összes nagyvállalat együttesen.
Annak ellenére, hogy az Apple nem fejleszt játékokat, két évvel ezelőtt 8,5 milliárd dolláros bevételre tettek szert kizárólag game-ek eladásából, ami főként annak köszönhető, hogy az App Store-ra felkerülő szoftverekből a cupertinóiak 30 százalékos részesedést hasítanak ki maguknak.
A The Wall Street Journal hírportálon közzétett jelentésből megtudhattuk, a 2020-as fiskális évben több mint 45 milliárd dollárt költöttek a játékfejlesztők és a kiadók arra, hogy az alkotásaik szerepelhessenek az App Store kínálatában.
A kiadások 31 százaléka Kínából érkezett, míg 26 százalékuk az Egyesült Államokból, a maradék pedig Európából és a fennmaradó ázsiai országokból, főként Indiából, valamint Japánból.
A fentebb említett 45 milliárd dollárból 13,5 milliárd egyenesen az Apple-höz került, ami pedig még ennél is meglepőbb, hogy az óriási szám ellenére sem számottevő a növekedés, hiszen a cupertinóiak összbevételének alig 5 százalékát teszi ki a gaming részleg, mivel tavaly 275 milliárd dollár profitra tettek szert.
Habár 2019-ben még elérhető volt a Fortnite is az App Store-on, amiből 354 millió dollár pluszt generáltak, a későbbi statisztikákból látható, hogy az összeg hiánya szinte meg sem karcolta az értékesítést.