Nem számít, hogy soha nem vezettek még teherautót, most erre kéri a németeket a brit kormány
Az Egyesült Királyság területén élő németek ezreit kérte arra a brit kormány, hogy üljenek teherautó-volán mögé, attól függetlenül, hogy vezettek-e valaha egyszerű személygépjárműnél nagyobb járművet.
Charlotte Vere közlekedési miniszter írta alá azt a levelet, amelyben azt kérik az Egyesült Királyságban élő német állampolgároktól, hogy “fontolják meg a visszatérést” a nehéz tehergépkocsikhoz – számolt be az Independent.
“Értékes képességeire és tapasztalatára soha nem volt nagyobb szükség, mint most” – állítja levelében a brit közlekedési minisztérium.
Az 1999 előtt kiadott német vezetői engedélyek lehetőséget biztosítanak az akár 7,5 tonnás, kis és közepes méretű tehergépjárművek vezetésére. A lap szerint magától értetődő, hogy szinte minden, az Egyesült Királyságban élő német állampolgár, aki rendelkezik ilyen jogosítvánnyal, megkapta a közlekedési minisztérium levelét, és az is, hogy közülük szinte senki nem vezetett még korábban ilyen tehergépkocsit.
Egy 41 éves, Londonban élő német férfi és felesége is megkapta az említett levelet, ő azonban úgy döntött, nem él a felkínált lehetőséggel.
“Eléggé meglepődtünk. Biztos vagyok benne, hogy a tehergépjármű-vezetők fizetése és a munkakörülmények is javultak, mégis úgy döntöttem, maradok a jelenlegi állásomnál egy befektetési bankban. A feleségem soha nem vezetett Volvónál nagyobb járművet, így ő is vissza tervezi utasítani ezt az izgalmas lehetőséget” – kommentálta a levelet a férfi.
A levelet azonban nemcsak az 1999 előtt kiadott német jogosítvánnyal rendelkezők, hanem a mentőautó-vezetők is megkapták. A mentősöknek kiküldött levelek igen nagy felháborodást okoztak, de a közlekedési minisztérium szerint csak azért kapták meg ők is a megkeresést, mert az adatvédelmi szabályok miatt nem tudták kiszűrni az embereket.
A pénzügyminisztérium cáfolta, hogy a tehergépjárművezető-hiány a Brexittel lenne összefüggésben az Egyesült Királyságban. Simon Clarke a BBC-nek adott interjúja során elmondta, hogy ezek a nehézségek nem egyedülállóak, és hogy ez csak egy “brit probléma”, az “alapvetően téves” meglátás. Clarke szerint Európában 400 ezer tehergépjármű-vezető hiányzik.
Clarke szerint többek között Németország, Lengyelország és Franciaország is ugyanezzel a problémával néz szembe. Az Independent ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a német kormány még nem kereste meg az országban élő brit állampolgárokat arra kérve őket, hogy vállaljanak tehergépkocsi-vezetői állást.