“Ne oltasd be magad” – buzdít egy temetkezési vállalat reklámja Amerikában
A hagyományos reklámok helyett inkább a meghökkentő kampány eszközéhez fordultak.
Múlt vasárnap, egy nagy sportesemény idején bukkant fel egy kisbusz az észak-karolinai Charlotte-ban, amin nagy betűkkel az áll, hogy “Ne oltasdbe magad”, alatta pedig a Wilmore temetkezési vállalat neve és honlapja szerepel – írja a 444.
Ha azonban valaki felkeresi az egyébként nem létező Wilmore Funeral Home weboldalát, a következő felirat fogadja: “Oltasd be magad. Ha nem teszed, hamarosan találkozunk.”, innen tovább navigálva pedig egy oltóközpont honlapjára jut a látogató, ahol a koronavírus elleni vakcinára lehet regisztrálni.
Mint kiderült, az abszurd(nak tűnő) kampány a BooneOakley kreatív ügynökség projektje. David Oakley, a cég kreatív igazgatója a CNN megkeresésére elmondta, úgy érzi, a “hagyományos reklámok már nem működnek”.
Oakely szerint a kampányt megrendelő StarMed tartott tőle, hogy nem lesz túl jó a projekt visszhangja, a vállalat egy marketingese azonban elárulta, hogy a hétvége óta jelentősen megugrott az új regisztrációk száma az oltásra.
Nem csak az Egyesült Államokban folyamodnak hasonló eszközökhöz, elég csak a szomszédba menni, hogy érdekes oltási kampánnyal találkozzunk.
A Wiener Stadtwerkéhez, vagyis az osztrák főváros infrastrukturális szolgáltatójához tartozó Bestattung und Friedhöfe Wien (B&F), azaz a bécsi temetkezésért és temetőkért felelős cég tavaly ősszel rukkolt elő azzal az arcmaszkkal, amelyen a következő olvasható:
A maszkot egyébként meg is lehet vásárolni a B&F-hez tartozó múzeumban és a múzeum webshopjában, 8,90 euróba kerül.