Fontos szponzort vesztett a Barcelona, mélyül a válság
Már legalább két éve közismert tény, hogy az FC Barcelona súlyos pénzügyi gondokkal küzd, melyben nem segít egy újabb szponzor elvesztése.
A Sport.es beszámolója szerint ugyanis a Barcelona elvesztette nagyon fontos szponzorát, a japán Rakuten nevű e-kereskedelmi vállalatot, amellyel még 2017-ben léptek partnerségre meglehetősen nagy összegben.
A japán cég 55 millió eurót fizetett éveken keresztül a klubnak, a koronavírus-járvány hatására azonban ezt az összeget 30 millió euróra kellett csökkenteni. A kontraktus a szezon végén fog lejárni, a Rakuten pedig jelezte, hogy nem fogják meghosszabbítani a szerződést.
Ez pedig azt is jelenti, hogy az FC Barcelona új szponzor után nézhet a következő szezonra, amely egyáltalán nem lesz egyszerű feladat a brand értéke ellenére. A járvány hatását még sok cég nyögi és a katalánok nem olyan vonzó befektetés Lionel Messi nélkül.
Laporta és az elnökségi tagok ráadásul az egyik fő célul tűzték ki, hogy javítják az FC Barcelona kereskedelmi- és marketinghelyzetét. Ehhez tartozik többek között, hogy a Camp Nou névadási jogát értékesíteni fogják, hogy az abból befolyó pénzből azt fel lehessen újítani.
Laporta ráadásul hatalmas feladat előtt áll, ugyanis Josep Maria Bartomeu rémuralma bő egymilliárd eurós adósságot hagyott a klubra, amelynek csökkentése elképesztő feladat lesz. Ennek lett egy vonzata az is, hogy Lionel Messi távozásra kényszerült.