A Google, a Facebook és a Microsoft a legerősebb lobbizó vállalatok az Európai Unióban
Különféle céges manipulációkkal kívánják manipulálni az amerikai techóriások az Európai Unió döntéshozóit.
A Reuters hírügynökség beszámolójából kiderült, az EU döntéshozóinak tudatában kell lenniük, hogy az amerikai multik erősen befolyásolhatják a rájuk vonatkozó uniós szabályozás alakulását.
A technológiai szektor sokkal többet költ a politikusok befolyásolására, mint például a fosszilis energiahordozókkal kapcsolatos ágazat, a vegyipar vagy a gyógyszeripar.
A Corporate Europe Observatory and LobbyControl kutatóintézet felméréséből megtudhattuk, eddig összesen 612 vállalat vagy szakmai szervezet több mint 97 millió eurót költ évente arra, hogy részt vegyen az EU digitális gazdaságára vonatkozó szabályainak alakításában.
A Google toronymagasan vezeti a listát 5,75 millió eurónyi lobbikiadással, őket követi a rangsorban a Facebook 5,5 millióval, a Microsoft 5,25 millióval, az Apple 3,5 millióval, a Huawei 3 millióval és az Amazon 2,75 millió euróval.