Ismét dübörög a magyar drogériapiac
A koronavírus-járvány megfékezése miatt eszközölt lezárásokat követően újból megnőtt a drogériák látogatottsága.
A pandémia okozta pánikvásárlások vesztesei között szerepeltek a drogériák tavaly, hiszen a fogyasztók a vegyi árukat inkább az élelmiszert is árusító üzletekben vették meg, ám a szektor a tavaly tavaszi 1 százalékpontos részesedéscsökkenést az év elejére ledolgozta, és az év közepére már túl is szárnyalta a korábbi szintet – mondta a Világgazdaságnak Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője.
A lap keddi számában megjelent riportban hozzátette, a drogériák a gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes magyarországi piacának 9 százalékát, míg a vegyi áruk forgalmának 41 százalékát tették ki az értékbeni eladásokban a tavaly júliustól 2021 júniusáig tartó periódusban.
A NielsenIQ által vizsgált időszakban a nemzetközi láncokban és a magyarországi láncokhoz tartozó, valamint a független üzletekben 7 százalékkal több vegyi árut vásároltak a fogyasztók.
A drogériák növekedését kizárólag a diszkontcsatorna tudta felülmúlni, amely mind az élelmiszer, mind pedig a vegyi áru tekintetében erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban.