Telefonon próbálkoznak a csalók – ne vegyük fel, ha zaklatnak minket
Banki hívásnak álcázott csalásról számoltak be nemrég, amely során telefonon keresztül zajlik a teljes folyamat.
A telefonvonal végén banki alkalmazottként mutatkoznak be a csalók, és beszélgetés közben elkérik az áldozatok bankkártyájának adatait, valamint az ez idő alatt mobiltelefonra kiküldött hitelesítő kódot is – figyelmeztetett a Femina hírportál.
Gyakran napközben érkeznek a telefonhívások, melyben a hívó azt állította, hogy a sértett számláján megkezdett utalást lát, és egy titkosítást szeretne kezdeményezni, amihez szüksége van a bankkártya számára és a biztonsági kódra.
A rendőrség figyelmeztetett, semmiképpen se dőljünk be ezeknek a csalóknak, a bank ugyanis sosem kér hitelkártya adatokat, valamint jelszavakat telefonon és e-mailen keresztül sem.
Ezen felül fontos, hogy semmilyen tranzakciót se hagyjunk jóvá, amit nem mi indítottunk, illetve ha SMS formájában kaptunk megerősítő kódot, azt soha se adjuk ki ismeretleneknek.
Ha úgy tűnik, hogy a bankodtól telefonhívást kaptunk, mindenképp ellenőrizzük le a telefonszámot, majd bontsuk a vonalat, és inkább hívjuk vissza a bankot.
Ha hasonló hívásban volt részünk, tárcsázzuk fel a 112-es segélyhívót, és tegyünk bejelentést a rendőrségen, vagy ha tudunk, akkor személyesen látogassuk meg a legközelebbi rendőrőrsöt.