A legnagyobb kiskereskedelmi cégeknek jót tett a járvány
Sikerük titka leginkább a rugalmasság és az online platformok fejlesztése.
A világ 250 legnagyobb kiskereskedelmi vállalata 19,4 milliárd dolláros átlagos árbevételről számolt be a tavaly év első félévére vonatkozóan, ezzel a 2020. június 30-ig tartó üzleti évben a koronavírus-járvány ellenére is 2,2 százalékkal több árbevételük volt, mint egy évvel korábban.
A Napi.hu beszámolója szerint a listára olyan vállalatok kerültek fel, amelyek árbevétele elérte a legalább négymilliárd dollárt. Az első húsz cég esetében ez legalább 50 milliárd dollár volt, amely csaknem fel a 250 vállalat összes bevételének (4,85 ezer milliárd dollár).
A 250 legnagyobb kiskereskedelmi társaság 64,8 százaléka van jelen a székhelyeként működő országon kívül is külföldön, átlagosan 11 országban, a bevételeik 22,2 százaléka a határon túli kereskedelmi tevékenységeikből származik.
„A listán szereplő kiskereskedelmi vállalatok sikerét megvizsgálva látható, hogy tevékenységüket egyre inkább a rugalmasság, a diverzifikáció és az online platformok kialakítása és fejlesztése határozza meg. Azok a vállalkozások, amelyek rugalmasan reagáltak a pandémia okozta kihívásokra és a megváltozott fogyasztói magatartásra, kiemelkedő profitnövekedésre tehettek szert” – idézte a portál Laczka Sándort, a Deloitte Magyarország Kiskereskedelmi-Élelmiszeripari tanácsadó csoportjának vezetőjét.
A 250 vállalatot felsorakoztató listán 135 napi fogyasztási cikkeket, 55 szabadidős termékeket, 39 ruházati cikkeket, 21 pedig vegyes árucikkeket forgalmazó cég szerepel. A tíz legjobb között egyébként az magyarországi fogyasztók számára jórészt ismeretlen vállalkozások szerepelnek, kivétel ez alól az Amazon, az Aldi és a Tesco.
A lista legjelentősebb új szereplője a dél-koreai Coupang, a vállalat ráadásul 2019 legdinamikusabban fejlődő kiskereskedelmi társasága volt. A Coupang sikerének titka, hogy garantálja, hogy a vásárló egyetlen napon belül megkapja a megrendelt termékeket.