Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Rekordbüntetést kapott az Amazon az adatvédelmi törvények megsértéséért

Az Amazon szerint a hatóságok döntése alaptalan, fellebbezni készülnek a határozat ellen.

...svg content...Fotó: Unsplash/Daniel Eledut
Külföld
Author image

Kornis Vivien

Szerkesztő

A Bloomberg hírügynökség tudósítása szerint az Európai Unióban valaha kiszabott legnagyobb adatvédelmi bírsággal, 746 millió eurós pénzbüntetéssel sújtották az Amazont a GDPR megsértéséért.

A CNPD luxemburgi adatvédelmi hatóság július 16-án büntette meg az Amazont, miután megállapította, hogy a gigavállalat a szigorú adatvédelmi törvényeket megsértve dolgozta fel a felhasználók személyes adatait. Az Amazon pénteken hozta nyilvánosságra a hatóságok megállapításait egy beadványban, mondván, a döntés “alaptalan.” Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

“Nem történt adatvédelmi incidens, és az ügyfelek adatai nem kerültek átadásra harmadik feleknek. Ezek vitathatatlan tények. Határozottan nem értünk egyet a CNPD döntésével” – olvasható az Amazon közleményében. A vállalat hozzátette, hogy fellebbezést tervez a büntetéssel szemben. 

Az adatvédelmi hatóság döntése azt a nyomozást zárta le, amit a francia La Quadrature du Net adatvédelmi jogvédő csoport 2018-ben benyújtott panasza után indítottak. A jogvédő csoport óvatosan, de üdvözölte a döntést. Bastien Le Querrec, a La Quadrature du Net munkatársa hangsúlyozta, hogy a jogvédőknek továbbra is ébernek kell lennie, és meg kell vizsgálniuk, hogy a CNPH határozata tartalmazza-e a jogsértő magatartás megszüntetésére vonatkozó utasítást.

Az EU adatvédelmi hatóságainak hatásköre jelentősen megnőtt a GDPR 2018. májusi hatályba lépése óta, mely lehetővé teszi, hogy a vállalat éves globális értékesítésének akár 4%-ával megegyező bírságot szabjanak ki. Az eddigi legnagyobb bírságot a francia CNIL szabta ki a Google-re, 50 millió eurós értékben. 

Az Amazon állítása szerint az ügyfélélmény javítása érdekében gyűjt adatot a felhasználóktól, a kiskereskedelmi partnerektől és az Alexa-tulajdonosoktól, és alkalmazottaik csak bizonyos irányelvek mentén tehetnek ezekkel az adatokkal bármit. Több hatóság és törvényhozó is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a vállalat arra használta fel az így birtokába kerülő információkat, hogy tisztességtelen előnyhöz jusson azokkal a piacon.