A ruhaipar felélesztését célozta meg az egyik legnagyobb divatcég
A koronavírus-járvány miatt bevezetett lezárások és korlátozások a ruhaiparra is negatív hatást gyakoroltak, ezért a C&A bejelentette, 2028-ig érvényes stratégiáját másként alkalmazza, mint ahogyan az eddigieket szokta.
Az új stratégia értelmében a cég a vásárlók fenntarthatóságot támogató lehetőségeit kívánja kibővíteni. Az alapanyagok 100 százalékát fenntartható forrásokból szeretnék beszerezni, míg 10 termékből 7 termék élettartamát meg akarják hosszabbítani – írta a Portfolio.
Mindezeken túl az egyszer használatos műanyagok 50 százalékát fenntartható alternatívával helyettesítenék, az online boltban és a beszállítói láncban egyaránt. A C&A egyébként az egyik legnagyobb tanúsított biopamut felvásárló a világon, 2020-ra 96 százalékra nőtt az ebből az anyagból gyártott ruhák aránya a cégnél.
A C&A Europe vezérigazgatója legutóbbi sajtótájékoztatóján a következőképpen értékelte a jelenlegi helyzetet:
„Büszkék vagyunk arra, hogy elértük a 2020-as fenntarthatósági céljaink nagy részét. Ez az, amitovább visz bennünket azon az úton, hogy a fenntarthatóságot az új normává tegyük” – tette hozzá Aleix Busquets Gonzalez, a C&A globális fenntarthatósági igazgatója.