A Lufthansa járatain ezentúl gendersemleges megszólítással köszöntik az utasokat
Timotheus Piechatzek, a vállalat esélyegyenlőségért felelős vezetője jelentette be, hogy ezentúl nem lesz „hölgyeim és uraim” megszólítás a Lufthansa-csoporthoz tartozó járatokon, így a jövőben már gendersemlegesen köszöntik a járatok utasait.
A Business Insidernek adott interjújában a Lufthansa esélyegyenlőségi vezetője, Timotheus Piechatzek megerősítette a döntést, és elmondta, hogy a „hölgyeim és uraim” köszöntés elhagyása némi megszokást igényel.
Piechatzek elmondása szerint már most sok pozitív visszajelzést kapott az irányelvváltással kapcsolatban, bár elismeri, hogy még „túl korai” megmondani, hogy a személyzet és az ügyfelek elfogadják-e a változást.
Sajnos sem Piechatzek sem a Lufthansánál dolgozók nem tudták eldönteni, hogy a „hölgyeim és uraim” köszöntés helyett milyen üdvözlést használjanak, bár más légitársaságok, amelyek hasonló politikát vezettek be, a következő kifejezésre támaszkodtak: „mindenki” vagy „kedves ügyfelek”.
A SWISS szóvivője elmondta, hogy a légitársaság egész területén jelenleg „átállás alatt vannak” a gendersemleges kifejezések, többek között a weboldalon és a belső kommunikációban is. A folyamat június 1-jén kezdődött, ami a Pride hónap kezdetét jelzi.
Az Air Canada vélhetően az első nagy légitársaságként 2019 végén dobta el a nemi megkülönböztetéssel ellátott közléseket az egyenlőség előmozdítására és minden ügyfelének üdvözlésére irányuló erőfeszítései részeként. A brit fapados légitársaság, az EasyJet néhány hónappal később hasonló változtatással próbálkozott, de az utaskísérők továbbra is szabadon mondhatják, hogy „hölgyeim és uraim”, ha úgy kívánják.
Az Egyesült Államokban a Delta Air Lines tavaly októberben megerősítette, hogy a fedélzeti bejelentések során gendersemleges üdvözlést fog használni. Akkor a Delta szóvivője azt mondta:
Bár japánul a köszönések nemsemlegesek, a Japan Airlines tavaly úgy döntött, hogy az angol nyelvű bemondásokat gendersemleges alternatívára cseréli, és a légiutas-kísérő személyzetet arra utasítja, hogy egyszerűen csak a „jó reggelt” vagy „jó napot” megszólítással köszöntsék az utasokat – írja a Travel Daily.