A Tesla Autopilot üzemmódját hibáztatja egy család tinédzser fiuk haláláért
Rengeteg kérdést vetett fel egy két évvel ezelőtti eset, mely során egy Tesla Model 3 önvezető üzemmódja okozott fatális balesetet.
A The New York Times riportjából kiderült, a 15 éves Jovani Maldonado azután vesztette életét 2019 augusztusában, hogy a család Ford Explorerében ülve egyszerűen kirepült az ülésből, miután egy Tesla Model 3 közel 100 km/h-ás sebességgel nekik csapódott.
Az elhunyt fiú családja úgy döntött, beperlik az amerikai elektromosautó-gyártó vállalatot, mivel szerintük a jármű Autopilot módja nem mérte fel helyesen a közúti helyzetet, ezért történhetett meg a tragédia.
Nem ez volt az első eset, hogy az Autopilot halálos incidensben vett részt, 2018 márciusában például az önvezető üzemmód bekapcsolása mellett egy Tesla magától nekirohant egy útra kihelyezett betonakadálynak, melynek következtében az autó sofőrje a helyszínen szörnyethalt.
Eddig az Egyesült Államokban legalább tíz ember hunyt el Autopilothoz köthető incidensek során, míg tovább ront az egyébként népszerű funkció megítélésén, hogy sokan célzottan arra használják, hogy vezetés közben akár a hátsó ülésen lebzseljenek ahelyett, hogy fognák a kormányt az esetleges veszélyek elkerülése végett.
A Tesla egyelőre nem válaszolt a lap megkeresésére, azonban a céghez közel álló egyik bennfentes forrás szerint nem az autó üzemmódja, hanem mindig a gépkocsivezető a felelős azért, ami az utakon történik.
Jelenleg az Autopilot egyik kiegészítőjét, a Full Self-Driving (FSD) funkciót ellenőrzik a Teslánál bétatesztelőkkel, és ha sikerrel zárul a vizsgálatsorozat, akkor könnyen elképzelhető, hogy a jövőben valamelyest finomodni fog a rendszer.