Fordulat a piacon: a Lidl megelőzte a Tescót
A Lidl diszkontlánc jelentős különbséggel előzte meg a Tescót a magyar piacon, sőt, az összes versenytársat kenterbe verte 2020-ban.
A Lidl a GfK piackutató által mutatott piaci részesedésben is igen szignifikáns eredménnyel zárt 15 százalékkal. A Lidl kivételes növekedést ért el a tavalyi évben, részesedése pedig meghaladta a 30 százalékot is, mellyel az egész csatorna is az első, becslések szerint ugyanis a 186 boltot üzemeltető vállalat a 2019-es, közel 685 milliárd forintnyi árbevételét tavaly 823,7 milliárd forintra tudta növelni.
A második helyen szintén egy új szereplő tűnt fel, a SPAR: a vállalat idén először lett ezüstérmes a listán, 588 boltjában ugyanis 738,9 milliárdos forgalmat generált 2020-ban. A Lidl és a SPAR sikerei közben a Tesco még mindig küzd, és a koronavírus-járvány sem tett túl jót az üzletnek. A Tesco 201 boltja a tavalyi évben összesen 737,5 milliárd forint forgalmat bonyolított – írja a Napi a Trade magazin nyomán.
A negyedik helyen végzett a magyar tulajdonban lévő, 4063 üzlettel rendelkező Coop, a maga 654 milliárd forintos forgalmával, míg az ötödik helyet az 1987 üzletet működtető CBA foglalja el 542 milliárdos forgalmával. A hazai áruházláncok, drogériák és diszkontok közötti verseny nem hozott jelentősebb változást, tavaly inkább a hiperek versengtek egymással, hogy elbitorolják a dobogó előkelőbb helyeit egymás elől.