Függőséghez vezethetnek a videójátékokban elterjedt loot boxok
A legújabb kutatások szerint a gaming iparban előszeretettel használt, speciális skineket és jutalmakat rejtő loot boxok pontosan úgy hatnak a gyerekekre és felnőttekre, mint a szerencsejátékok.
A GambleAware jótékonysági alap által elkészített közvélemény-kutatás alapján kijelenthető, hogy szoros kapcsolat van a videójátékokban véletlenszerűen megszerezhető jutalmak és a szerencsejáték-függőség között.
A vizsgálatokban szereplő gyerekek közel 40 százaléka nyitott már ki élete folyamán loot boxot. A felmérésből kiderült, hogy a gamerek 5 százaléka napi rendszerességgel költ jelentős mennyiségű pénzt virtuális dobozokra, miközben azt is kimutatták, hogy a fiatalabb, alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkező férfiak sokkal nagyobb eséllyel szoknak rá a ládanyitogatásra, mint tanultabb, idősebb társaik.
A jelentésben felhívták a figyelmet a pszichológiai befolyásolásra is, amelyet a nagyobb cégek arra használnak fel, hogy kihagyhatatlan ajánlatokkal ösztönözzék a játékosokat arra, hogy szerezzék be a legújabb skineket és tárgyakat a game-ekben, még mielőtt lekerülnek a virtuális polcokról.
A legnagyobb invesztálók kétségkívül azok a játékosok, akik nem sajnálnak elkölteni havonta 100 dollárnál is többet, ezek az emberek azonban nem feltétlenül a gazdagabb rétegbe tartoznak, sokkal inkább átlagos vagy alacsony havi jövedelemmel rendelkező egyénekről van szó.
Hiába próbálták meg több országban is törvénybe iktatni a loot boxok tiltását, sosem történt számottevő változás, ugyanis a játékfejlesztők furfangos módon belecsempészték a módszert az alkotásaikba mikrotranzakciók formájában.
Megoldást csak egy átfogó kampány jelenthetne, amellyel elősegíthetnék a ládanyitogatás veszélyeivel kapcsolatos veszélyek nyilvánosság előtti megvitatását, ezáltal valamelyest enyhíthetnének a problémán.