A futárcégek is szigorúan elvárják alkalmazottaiktól a maszkviselést
Amellett, hogy törvényben van szabályozva március közepe óta, több kiszállítást végző cég is jelezte, belső szabályaik is vannak arról, hogy futáraiknak hogyan kell a járvány ellen védekeznie.
A HVG kérdezett rá gyűjtésében futárcégeknél és a Magyar Postánál, hogy vannak-e belső szabályzataik a járványellenes intézkedések betartására, erről a Netpincér és az Ikea.
A Netpincér már az első hullám alatt bevezette az érintkezésmentes kiszállítást, amelynek keretein belül a futárok az ügyfél ajtaja előtt hagyják a csomagot, ezen felül ritkán érkezett panasz hozzájuk arról, hogy valamely futárukon nem volt maszk.
A cég azt is elárulta, hogy több az olyan alkalom, amikor az ügyfél nem visel maszkot az átvételkor, mindenesetre ők külön kérik futáraikat a maszkviselésre, a fertőtlenítésre, aki pedig ennek nem tesz eleget, annak a műszakját le is zárhatják.
Az IKEA is arról számolt be, hogy a jogkövető magatartásra hívta fel a velük dolgozó futárcégek figyelmét, de náluk is elenyésző volt azon ügyfelek száma, akik emiatt panaszkodnak.
A Posta bár nem válaszolt a lap kérdéseire, azonban a honlapjukon található egy tájékoztató, amely szerint a postások kötelezve vannak a maszkviselésre, azonban erre, és a távolságtartás betartására kérték az ügyfeleket is, kiemelve, hogy a kézbesítő megtagadhatja a levelek átadását, amennyiben nem tartják be a szabályokat.