Koronavírus – egyre többen hívják az Ökumenikus Segélyszervezet vonalait
Folyamatosan kétségbeesett hívásokat kapnak a segélyszervezetnél, sokan élelmiszert, maszkot és digitális eszközöket kérnek, melyek kifizetését saját finanszírozásból nem tudják megoldani.
Az elmúlt egy évben az országból kétszer annyi kérés érkezett az Ökumenikus Segélyszerve Országos Segélyközpontjába, mint a korábbi időszakban – olvasható az Infostart riportjában.
Sokan élelmiszert, fertőtlenítőszereket és védőfelszereléseket kérnek, valamint a távmunkához és online oktatáshoz szükséges digitális eszközökhöz és internetkapcsolat biztosításához kérnek támogatást.
A koronavírus-járvány a segélyszervezet összes központjának működését érinti, ezért támogatásokat is várnak. Az eddigi tapasztalatok alapján az utóbbi hetekben sokan jelzik, hogy elfogytak a pénzügyi tartalékaik, és elestek az eddigi jövedelmeiktől.
Gáncs Kristóf kommunikációs igazgató az InfoRádiónak adott interjúban elmondta, a családok és gyerekek felzárkóztatását segítő közösségi programokat a nappali ellátást nyújtó intézményekben felfüggesztették, a foglalkozások vagy kisebb csoportokban, vagy online történnek.
Továbbra is speciális feladatokkal szembesülnek a segélyszervezet által fenntartott családok átmeneti otthonai, a 40 fős intézményekben az alapvető járványvédelmi óvintézkedések betartása mellett mindent megtesznek azért, hogy maximális támogatást nyújtsanak a rászoruló családoknak és gyerekeknek.
A segélyszervezet hajléktalanokat segítő központjai teljes kapacitással működnek folyamatosan, hiszen a leginkább rászorulók, akiknek nincs hol „otthon maradni” a járványhelyzetben is ezekben az intézményeiben remélnek segítséget.