Palkovics szerint tíz éven belül lehet magyar versenyző a Forma-1-ben
A Nemzeti Sportnak adott nyilatkozatában Magyarország innovációs és technológiai minisztere elmondta, komoly fejlesztések várhatóak a hazai motorsport világában.
A kormánybiztos elárulta, hogy egyértelműen az utánpótlás-nevelésre kell alapozniuk a magyar autósport jövőjét, ehhez pedig Ferjáncz Attila, Drapál János, Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert lehet a legjobb példa a fiatal versenyzők számára.
A képességfejlesztésre kell helyezni a hangsúlyt, mivel az országban többekben is rejlik potenciál a későbbi sikerek elérésére. Palkovics hozzátette, hogy ehhez azonban az kell, hogy fejlődjön a szakágakkal kapcsolatos infrastruktúra, a kormány pedig azt tervezi, a jövőben még több versenypályát fog építeni.
Kiemelte, határozott céljaik között van egy MotoGP aszfaltsík építése, amelyet a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszögbe pozicionálnának.
A pilótákról is beszélt, szerinte ugyanis elengedhetetlen lenne, ha Baumgartner Zsolt után végre újra Forma-1-es versenyzője lehetne Magyarországnak a száguldó cirkuszban. Úgy véli, mindent az alapoknál kell elkezdeni, ezért állami támogatásokkal fogják segíteni a gokartot és a többi szakágat, köztük a szimulátoros versenyzőket is.
„A minimotor és a gokart alap, aztán van ezeknek elektromos változata, és igen, nem mehetünk el szó nélkül az e-sport mellett sem, pedig abban eddig eredendően kevésbé hittünk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a szimulátor helyettesíti a valódi versenyautót vagy motort, de ugyanolyan szem-kéz-lábkoordinációra van szükség, mint a valódi versenyeken. Átjárás pedig eddig is volt, elég csak Michelisz Norbertre gondolni, aki szintén egy számítógép előtt kezdte a versenyzést, most pedig a saját utódát keresi e-bajnokság keretében.”
Palkovics elárulta, 2023-ban már futamot szeretnének rendezni a MotoGP-ben is, ezért a koronavírus-járvány csillapodása után azonnal nekikezdenek az építkezési munkálatoknak, addig pedig tovább folyik a mérnök- és szerelőképzés, így szakmai szempontból is komoly fejlődésre lehet számítani.
Arra a kérdésre, hogy pontosan hogyan kell elképzelni az állami támogatást a pilótákkal kapcsolatban, azt felelte
„Felmérjük, milyen irányba érdemes elindulni, és vannak is olyan hiteles szakemberek, korábbi vagy jelenlegi versenyzők, akik kiválóan alkalmasak az utánpótlás-nevelő program vezetésére mindkét sportágban.”
A magyar autósport jövője Palkovics szerint nagyon fényes lehet, mivel lesz két világszínvonalú pályánk és az új terveknek köszönhetően nemzetközileg elismert pilótáink is.
„Fontos lenne, hogy az ötödik és a tizedik év között legyen Formula–1-es és MotoGP-pilótánk is. Globálisan nézve talán kevesebb világsorozat lesz, amelyek a mostaninál jóval fenntarthatóbb üzleti modell alapján működnek majd, és persze még fejlettebb technológiát használnak – nagyobb szerepet kap a tisztán elektromos hajtás és a hibrid technológia.”
Közben kiderült, hogy a német autóipari óriás tervezett projektjét 2021-re csúsztatják: