Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

90 millió dolláros megállapodás született a tragikus New York-i helikopter-baleset ügyében

Már hét éve húzódik az ügy.

90 millió dolláros megállapodás született a tragikus New York-i helikopter-baleset ügyébenFotó: Unsplash/Austin Neill
Észak-Amerika

Szabó Kata

Szerkesztő

Több mint hét évvel a tragikus helikopter-balesetet követően megállapodás született Trevor Cadigan hozzátartozóinak kártérítési perében. A New York-i East Riverbe zuhant városnéző helikopter egyik áldozatának családja 90 millió dollárban egyezett meg az alperesekkel, ezzel lezárva a hosszan húzódó jogi eljárást.

A 26 éves Trevor Cadigan jogtalan halála miatt indított perben tavaly ősszel egy manhattani esküdtszék 116 millió dolláros kártérítést ítélt meg a család javára. Az alperesek azonban fellebbezést terveztek, így a felek végül peren kívüli egyezséggel zárták le az ügyet. A bíróság szerdán jóváhagyta a megállapodást.

A család ügyvédje, Gary C. Robb szerint a Cadigan család célja kettős volt: egyrészt felelősségre vonást szerettek volna elérni, másrészt fel kívánták hívni a figyelmet a városnéző helikopterjáratok biztonsági hiányosságaira. Robb megjegyezte:

„Úgy gondoljuk, hogy mindkét célt sikerült elérni”

A 2018 márciusában bekövetkezett baleset oka a vizsgálatok szerint az volt, hogy az egyik utas biztonsági hevedere beakadt a helikopter padlóján elhelyezett üzemanyag-elzáró kapcsolóba, ami leállította a motort. A gépen nem voltak ajtók, így az utasok nem tudtak időben kiszabadulni a szoros hevederekből. Egyedül a pilóta tudta elhagyni időben a süllyedő gépet.

A tragédiában Trevor Cadigan mellett életét vesztette barátja, a szintén 26 éves Brian McDaniel, a 29 éves Carla Vallejos Blanco, a 29 éves Tristan Hill és a 34 éves Daniel Thompson.

A repülést szervező FlyNYON cég vezérigazgatója, Patrick Day elmondta: a vállalat azóta jelentős biztonsági fejlesztéseket hajtott végre. Kicserélték a biztonsági hevedereket, új gyorskioldó rendszert vezettek be, módosították a helikopterflottát, bővítették a pilóták képzését és biztonsági tisztet is alkalmaztak.

A New York Post jelentése szerint a baleset után az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal ideiglenesen felfüggesztette az ajtó nélküli, szoros ülésrögzítéssel végzett repüléseket. Ezeket csak szigorított biztonsági előírásokkal engedélyezték újraindítani, például egyetlen mozdulattal oldható rögzítő rendszerek bevezetésével.