9 millió ügyfél adatait lopták el az EasyJet-et ért hackertámadás során
Súlyos kibertámadás érte az EasyJet brit fapados légitársaságot, amelynek kereteiben 9 millió ügyfél személyes adatait lophatták el.
Az EasyJet szerint 9 millió ügyfél személyes információit, köztük email címeket, utazási adatokat és 2208 ügyfél esetén hitelkártya adatokat loptak el a bűncselekmény elkövetői. A légitársaság szerint egyelőre nincsen arra utaló bizonyíték, hogy személyes adatokkal visszaéltek volna, de mindenkivel fel fogják venni a kapcsolatot.
Azokat az ügyfeleket keresik majd először, akiknek a bankkártya adataihoz is hozzáférhetek, az EasyJet elmondása szerint legkésőbb május 26-ig. A cég jelenlegi információi szerint a bűnözők szerencsére útlevéladatokhoz nem fértek hozzá.
Az EasyJet egyelőre nem árult el információt arra vonatkozóan, hogyan sikerült a hackereknek behatolni a rendszerükbe, ám állításuk szerint „már véget vetettek a jogosulatlan hozzáférésnek”, és jelentették az esetet a Nemzeti Kiberbiztonsági Központnak (NCSC) valamint az ICO irodájának.
A mostani hackertámadás az egyik legnagyobb, ami valaha brit székhelyű vállalkozást érintett, és megvan az esélye, hogy ennek következében súlyos pénzbüntetést szabnak ki a légitársaságra, ami a koronavírus által okozott pénzügyi nyomás idején rendkívül rosszul érintheti a vállalatot.
Erre példa a British Airways esete, akiket még 2019 júliusában büntettek 183 millió fontra, miután szintén hackertámadás kereteiben félmillió utas adatait lopták el. Még ugyanebben a hónapban a Marriott szállodacsoportra 99.2 milliós büntetést szabtak ki, mert az őket ért hackertámadás 339 millió ügyfél adatait érintette világszerte.
Az EasyJet szempontjából rosszabbkor nem is jöhetett volna a hackertámadás, a repülés ugyanis radikális változásokon mehet keresztül: