Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Jön a 36 ezer forintos éves parkolási díj Budapest egyik kerületében

Terézvárosban tervezik bevezetni az éves parkolási díjat az ott lakóknak, akiknek ezért 36 ezer forintot kell fizetniük.

...svg content...Fotó: Soproni Tamás, Terézváros polgármestere beszél a Nagykörút Nyugati tér és Mester utca közötti szakaszának tervezett komplex megújításról tartott sajtótájékoztatón az Erzsébetvárosi Polgármesteri Hivatalban 2024. február 8-án. Az idén indulhat a megújítás tervezés, a szakaszosan megvalósítandó beruházás várhatóan a jövõ évben kezdõdhet el és a következõ ciklus végére valósulhat meg. MTI/Mónus Márton
Belföld

Szabó Kata

Szerkesztő

Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere számolt be arról, hogy a következő évtől jön az éves parkolási díj a terézvárosi lakosság számára, amiért 36 ezer forintot kell fizetniük. Ezzel együtt a 2 tonna feletti járművek esetében már 72 ezer forintba fog kerülni az éves parkolási díj.

A polgármester szerint Terézváros új útra lép, beállván a környezetvédők sorába, ezzel is enyhítvén a károkat. Több nyugat-európai város mintáját akarják ezzel követni, mert szerintük csökkenteni kell a belvárosban lévő autók számára. Emiatt is szüntetik meg az ingyenes közterület használatot, melynek részeként jön a 36 ezer forintos éves díj. Soron kívül Kiderült, hogyan teltek Forgács Gábor utolsó hetei

Mint arról a Telex is ír a cikkében, ez havi szinten 3 ezer forintnak felel meg, tehát jelenleg kevesebb mint 5 liter benzin árának. Soproni Tamás arra is ígéretet tett, hogy a társadalmi igazságot szem előtt tartva, kedvezmények formájában fogják segíteni az arra rászoruló embereket.

Ami pénz befolyik a parkolási díjból, az a Terézváros 2030 program keretében az emberléptékű és emberarcú városfejlesztésre, a kizárólagos lakossági parkolás rendszerének fenntartására, illetve a társasházi parkolóhelyek biztosítására fogják költeni. Nagy kérdés, hogyan reagál erre majd a lakosság, mert 36 ezer forint ide vagy oda, ez megint pluszköltség lesz a háztartások számára.

Ugyanakkor az is igaz, hogy a rengeteg autó miatt a környezeti károk egyre nagyobbak, ami mindenre és mindenkire rossz hatással vannak. Budapest egyszerűen telítetté vált, messze kevesebb járműnek kellene odakint lennie, használván a tömegközlekedést, amire sokan nem hajlandóak, hiába lenne gyorsabb, olcsóbb és kényelmesebb is.