2024-ig tarthat, mire a koronavírus-járványból összeszedi magát a légiközlekedés
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség kedden tartott sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy hosszabb ideig tarthat a szektor helyrejövetele a vártnál, és a jelenlegi számítások szerint 2024-re nyerheti vissza a 2019-ben tapasztalt szintjeit.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség kedden tartott sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hosszabb ideig tarthat a szektor helyrejövetele a vártnál, és a jelenlegi számítások szerint 2024-re nyerheti vissza a 2019-ben tapasztalt szintjeit.
A koronavírus-járvány számos gazdasági szektort megtépázott, de az egyik legsúlyosabban a légiközlekedést vágta a földhöz. Tavasz végén úgy tűnt, némi emelkedés indulhat be, ami rendkívül bizakodóvá tette a légitársaságokat, azonban a június ugyanilyen meglepő módon nagyon gyengére sikerült, és a vártnál sokkal gyorsabb visszaesés jött.
Európa tekintetében pedig szinte egyáltalán nem tudunk arról beszámolni, hogy a helyrerázódás pályájára lépett volna a légi szállítás, az utasok száma továbbra is történelmi negatív rekordot jelentő mélységekben jár. A forgalom nem olyan ütemben növekszik, mint ahogyan a légitársaságok bővítik a kapacitásukat, így még több pénz ég el az egyébként is ingatag helyzetbe került szektorban.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) ennek kapcsán aggodalmát fejezte ki, különös tekintettel az üzleti utak tekintetében, ami elmondásuk szerint talán sosem tér vissza a koronavírus-járvány előtti szintekre, amit főként arra alapoznak, hogy az új technológiák, valamint az otthoni munkavégzés következtében a vállalatok végleg felszámolhatják az üzleti jellegű utakat.
Ez pedig azt is jelentheti, hogy az eddig egyik fő bevételi forrásként tekinthető üzleti utakat felválthatják az inkább árucikkek szállítására fókuszáló utak az előttünk álló néhány évben, ami viszont radikális átalakításokat követelhet a légitársaság jelenlegi működési modelljeinek jelentős részében.
Az IATA elmondása szerint sokkal inkább támogatnák az utasok tömeges tesztelését, mint az egy vagy két hétig tartó kötelező karanténokat, mint ahogyan azt egy hirtelen döntéssel Nagy-Britannia a spanyol beutazókra vetett ki. Az IATA főigazgatója ugyanakkor elismerte, jelenleg nincs akkora tesztelési kapacitás, hogy ezt meg is tudják valósítani.
Ne hagyd ki: