186 millió forintos bírságot kapott a Lidl a megtévesztő „teljes kiőrlésű” termékek hirdetései miatt
Úgy hirdették a kenyereket, mintha azok teljes kiőrlésűek lennének, miközben teljes kiőrlésű lisztet csak minimális mennyiségben tartalmaznak.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) masszív, 186 millió forintos bírságot szabott ki a Lidl Magyarországra, mivel egyes „teljes kiőrlésű” megjelöléssel forgalmazott termékei valójában nem feleltek meg ennek az állításnak.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a kifogásolt pékáruk – köztük a teljes kiőrlésű nosztalgia kifli, a PurPur teljes kiőrlésű stangli, valamint a kakaós csiga – a nevük ellenére csupán 30-33 százalékban tartalmaztak teljes kiőrlésű lisztet, míg a többi rész finomlisztből készült.
A szabályok szerint legalább 50 százalékos teljes kiőrlésű liszttartalom szükséges ahhoz, hogy egy terméket így lehessen megnevezni.
A GVH súlyosbító tényezőként értékelte, hogy a Lidl évekig alkalmazta a megtévesztő kommunikációt, mely különösen érzékeny fogyasztói csoportokat – például cukorbetegeket és inzulinrezisztens vásárlókat – is érinthetett.
NE HAGYD KI
A hatóság figyelmeztette a vállalkozásokat, hogy kereskedelmi üzeneteik nem vezethetik félre a vásárlókat, és nem várható el a vásárlóktól, hogy utánajárjanak az állítások valóságtartalmának.