180 kilométer hosszúságú tehervasútvonal épülhet Magyarországon
Egyre közelebb kerültünk annak a projektnek a megvalósulásához, melynek keretében új vasútvonalak létesülhetnek hazánk területén.
A Magyar Nemzet riportjából kiderült, hogy a zsúfolt nagyvárosi környezetet távolról elkerülő tehervasúti pálya, a V0-s létrehozása már a 2010-es évek elején téma volt, akkor viszont a finanszírozás hiánya miatt nem realizálódott a projekt.
A V0-s Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítéséről szóló fejlesztés célja, hogy Magyarország és a Kárpát-medence északnyugat-délkeleti vasúti szűk keresztmetszetét jelentő budapesti Déli vasúti összekötő híd tehermentesítésére egy fővárost elkerülő, a Dunát keresztező országos körforgalmú, egybefüggő és villamosított vasúti kapcsolat létesüljön, ahol a vonatok 120-160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek.
A pályázóknak részletes programot kell letenniük az asztalra, a dokumentumban szerepelnie kell a teljes infrastruktúra kialakításának, valamint az érintett vasúti hidak és alagutak pontos tervrajzának is.
A megvalósíthatósági tanulmánynak ugyancsak vizsgálnia kell a Győr és Székesfehérvár térsége közötti szakasz összhangját is az ugyanebben a nyomvonalsávban tervezett Budapest–Varsó nagy sebességű vasútvonal fejlesztési elképzeléseivel.
Az előkészítés alatt álló Budapest–Varsó vasút a tervek szerint a Dunántúlon Győr érintésével viszi el a pályát Pozsony közelébe. Felmerült az is, hogy egy elágazással Bécs felé is építenek kitérőt, a másik ág pedig Pozsony mellett halad Brünn felé.
A Budapest–Bécs-szakaszon belül lehetőség lenne a két nagy légikikötő, Ferihegy és Schwechat közvetlen összekötésére.