Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Zuckerberg tagadja, hogy a Meta versenytársak kiiktatása miatt vásárolta fel az Instagramot és a WhatsAppot

Zuckerberg tagadja, hogy a Meta versenytársak kiiktatása miatt vásárolta fel az Instagramot és a WhatsAppot

Zuckerberg tagadja, hogy a Meta versenytársak kiiktatása miatt vásárolta fel az Instagramot és a WhatsAppot
Fotó: MTI/EPA pool/Shawn Thew

Azt állítja, nem azért vásárolta fel a platformokat, hogy megszabaduljon a versenytársaktól.

Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója szerdán, tanúvallomása zárónapján a washingtoni szövetségi bíróságon visszautasította azt az állítást, miszerint cége stratégiai céllal vásárolta volna fel az Instagramot és a WhatsAppot, hogy megszabaduljon a versenytársaktól. A trösztellenes per tétje akár az is lehet, hogy a Facebook tulajdonosa kénytelen lesz megválni a két népszerű alkalmazástól.

Az AFP jelentése szerint Zuckerberg vallomásában állította, az Instagramot a fotómegosztási élmény miatt, míg a WhatsAppot a technikai minősége miatt találta vonzónak, de egyik szolgáltatást sem tekintette valódi konkurenciának a Facebook számára. Szerinte a Meta mérete és erőforrásai tették lehetővé, hogy az alkalmazásokat globális sikerré fejlesszék.

A Meta korábbi operatív igazgatója, Sheryl Sandberg is megerősítette, hogy a cégnek mindig számos versenytárssal kellett szembenéznie, kiemelve a Google-t és más platformokat. Úgy fogalmazott, az online térben mindenki a felhasználók idejéért és figyelméért versenyez, nem csupán néhány konkrét szolgáltató.

A per egyik kulcskérdése, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság meg tudja-e győzni a bíróságot arról, hogy a Meta valóban domináns szereplője annak a piacnak, mely a családi és baráti kapcsolattartást szolgáló alkalmazásokat foglalja magában. A kormány szerint ebbe nem tartozik bele sem a TikTok, sem a YouTube, míg a Meta ügyvédei azt hangsúlyozzák, hogy az alkalmazásaik ingyenesek, és kemény piaci versenyben működnek.

Zuckerberg a tanúvallomását azzal zárta, hogy a TikTok ma talán a legnagyobb kihívást jelenti a Meta számára, főként azután, hogy az Instagram és a Facebook növekedése lelassult. Ennek ellensúlyozására vezették be a Reels funkciót, de azt is közölte, „nem szereti, ha a versenytársak jobban teljesítenek”, mint a Meta.