Rendkívül kellemetlen helyzetbe keveredett a Zara legújabb reklámkampánya miatt
A Zara legújabb reklámkampányában a gázai háborúban készült fotókra erősen hajazó képekkel promotálta termékeit, ami igen masszív felháborodást váltott ki.
A Zara napokkal a botrány kirobbanása után közölte, „sajnálja” a „félreértést” reklámkampánya miatt, mely jóformán felrobbantotta az internetet, amiért erősen hajaz a gázai háborúban készült fotókra. A közösségi médiában napokig tartó visszhangot és a brit reklámfelügyelethez benyújtott panaszokat követően végül a vállalat a reklámkampány összes fotóját eltávolította.
Az egyik képen például egy modell egy fehér műanyagba csomagolt próbababát tartott a kezében. A Zara közlése szerint néhány vásárló „a kép készítésekor messze nem azt látta, amire gondoltunk”. Valójában olyannyira nem azt látták, hogy számos felhasználó szólított fel a közösségi médiában a vállalat elleni bojkottra:
A Zara azzal próbált védekezni, hogy az Atelier vonalát reklámozó kampányt „júliusban fogalmazták meg és szeptemberben fotózták”, tehát még bőven azelőtt készült el maga a koncepciós és a fotók is, hogy a Hamász október 7-én meglepetésszerű terrortámadást intézett Izrael ellen, mellyel elkezdődött a gázai háború.
A Zara „The Jacket” névre keresztelt kampánya egy olyan képsorozatot tartalmazott, amelyen a modellt repedt kövek, megrongált szobrok és törött gipszkartonok hátterében ábrázolták. Nagyon sokan pedig komolyan is vették a bojkottra való felszólítást, és fehér rongyokba csavart bábukkal sétáltak be a Zara üzleteibe:
Míg rengetegen kritizálták a Zarát, amiért a fotók hasonlítanak a Gázából származó képekre, a vállalat azt mondta, a kampány „egy szobrász műtermében lévő befejezetlen szobrokról készült képsorozatot mutatott be, és kizárólag azzal a céllal készült, hogy a kézműves ruhadarabokat művészi kontextusban mutassa be”.