Íme a YouTube reakciója a gyermekeknek szóló hirdetések kapcsán
Az Adalytics szerint a YouTube továbbra is felnőtt reklámokat tesz azon videók alá, melyek kiskorúak számára készültek. Most reagált a YouTube is.
Íme a YouTube Liner.hu számára megküldött állásfoglalása az Adalytics hirdetésminőség-áttekintő jelentésével kapcsolatban, melyről ebben a cikkben írtunk.
A YOUTUBE HIVATALOS ÁLLÁSFOGLALÁSA:
„Ez a második alkalom az elmúlt hetekben, hogy az Adalytics egy súlyosan hibás és félrevezető jelentést tett közzé. A YouTube Kids felületén soha nem volt megengedett a személyre szabott hirdetések használata, mely szabályozást 2020 januárjában a YouTube kiterjesztette mindazon felhasználókra, akik „gyermekeknek készült tartalmat” néznek a YouTube-on, életkortól függetlenül.”
A jelentés teljesen hamis állításokat tesz és megalapozatlan következtetéseket von le kizárólag a sütik jelenlétére hivatkozva, melyeket azonos kontextusban széles körben használnak csalásfelderítés és gyakoriságkorlátozás céljából – ezen eljárások mindegyike megengedett a COPPA szerint. A jelentés YouTube-bal megosztott részei egyetlen példát sem azonosítottak be arra vonatkozóan, hogy ezeket az irányelveket a vállalat megsértette volna.”
További információk ezen a linken érhetőek el.