A Xiaomi márciusban megkezdi első elektromos járművének szállítását Kínában
A gyártó akkor lép a világ legnagyobb autópiacára, amikor a legagresszívabb az árverseny a vállalatok között.
A Reuters értesülései szerint a kínai okostelefon-gyártó egy, a kínai Weibo közösségi oldalon közzétett bejegyzésében jelentette be, hogy országszerte 29 városban 59 üzletében veszik fel a megrendeléseket az új Speed Ultra 7 (SU7) szedánra. A bejegyzés szerint március 28-ra tervezik a bemutató eseményt, amikor várhatóan nyilvánosságra hozzák az új EV árát is.
Kínában az elektromos autók eladásai a januári és a februári hónapban 18 százalékkal emelkedtek, ami alig marad el a 2023 egészére tervezett 21 százalékos növekedéstől. Ugyanakkor a Xiaomi a lehető legkiélezettebb verseny kellős közepén döntött első elektromos autójának szállításáról: a BYD például masszív árcsökkentést hajtott végre, hogy a gyengébb kínai kereslet közepette megpróbálja megnyerni a vásárlókat.
Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója a SU7 decemberi bemutatóján úgy fogalmazott, a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé kíván kerülni, megjegyezve, hogy a SUV „szuper elektromos motor” technológiával rendelkezik, mely gyorsabb gyorsulást képes biztosítani még a Tesla és a Porsche elektromos autónál is.
Noha egyelőre nem tudni, mennyire lesz népszerű a Xiaomi elektromos autója, elemzők úgy vélik, az autó a Xiaomi népszerű telefonjaival és más elektronikus eszközeivel közös operációs rendszere vonzó lesz a vállalat már meglévő ügyfeleinek körében.