Az Xbox állítja, nem csökkent a hagyományos játékeladás – kiderült, hogy mégis
Noha a Microsoft rendre azt állítja, hogy soha nem csökkentek a hagyományos játékeladások, egy friss jelentésből kiderült, hogy mégis.
Mint ismert, a Microsoft már több alkalommal is kijelentette, hogy az Xbox Game Pass nem befolyásolja a hagyományos játékeladásokat, ám egy friss dokumentum, melyet a redmondi vállalat küldött az Activision-Blizzard-ügy kapcsán, épp ennek ellenkezőjét erősíti meg.
Az Aroged jelentése szerint ez a bizonyos dokumentum kiemeli, hogy maga a Microsoft is elismeri, hogy „az Xbox Game Pass a Buy-to-Play eladások kannibalizálásához vezet”: magyarul, a vállalat elismerte, hogy az Xbox Game Pass nagyon is rontja a hagyományos játékeladásokat.
A vállalat azt is beismerte, hogy „belső elemzései azt mutatják, hogy a játékok alapeladásai tizenkét hónappal az Xbox Game Pass-hoz való hozzáadásuk után csökkennek”.
Ezen kijelentések pedig szöges ellentétben állnak Phil Spencer korábbi nyilatkozataival, aki igen gyakran hangsúlyozta, hogy az Xbox Game Pass soha nem fékezte a hagyományos modell szerinti videójáték-eladásokat.
Ennek ellenére a Digital Foundry csapata – további részletek megosztása nélkül – azt találta, hogy az Xbox-játékok hagyományos eladásai 80 százalékkal csökkentek, mióta a Microsoft javasolta a korábban például a tévéműsorok esetében is erőltetett gaming on demand modellt.
Eközben kiderült, hogy mely címek kerülnek be februárban az Xbox Game Passba, amiről ezen a linken tájékozódhatsz.