Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Óriási pénzt hoz az Xbox Game Pass a játékokkal

Óriási pénzt hoz az Xbox Game Pass a játékokkal

Óriási pénzt hoz az Xbox Game Pass a játékokkal
Xbox

A Microsoft legfrissebb pénzügyi jelentése alapján az Xbox Game Pass előfizetéses szolgáltatás 2025 első felében története legmagasabb bevételét érte el, ami új korszakot nyithat a videojátékok előfizetéses modelljében.

A 2017 júniusában indult Xbox Game Pass mára több mint 35 millió felhasználóval büszkélkedhet, miközben a kínálat folyamatos bővülése és az exkluzív, megjelenés napján elérhető játékok révén a szolgáltatás még vonzóbbá vált a gamerek körében.

A cikk a videó után folytatódik

A Microsoft 2025. június 30-ig terjedő 12 hónapos üzleti évének negyedik negyedéves és éves eredményjelentésében szereplő adatok szerint az Xbox Game Pass szolgáltatás „közel 5 milliárd dolláros” bevételt produkált – ezt az IGN szellőztette meg az Xbox-hoz kapcsolódó hírek között. A jelentés egyértelműen jelzi, hogy az Xbox játékbevételek 10 százalékkal növekedtek éves összevetésben, míg az Xbox tartalom és szolgáltatások terén 13 százalékos emelkedésről számoltak be.

Bár az Xbox Game Pass pontos előfizetőszámát a Microsoft nem közölte hivatalosan 2025 júliusában, a korábbi adatok alapján az előfizetők száma már meghaladja a 35 milliót. Egy LinkedIn-profilon keresztül nyilvánosságra hozott információk szerint, Kevin K., a Microsoft programmenedzsere által említett szám ehhez nagyjából egymillió előfizetővel magasabb, mint a legutóbbi hivatalos, 2024 februári becslés – írja a Game Rant.

A hardveres értékesítések

A hardveres értékesítések ugyanakkor visszaestek, 22 százalékkal csökkentek az előző évhez képest, ami jól mutatja, hogy a digitális szolgáltatások és előfizetéses modellek egyre nagyobb szerepet játszanak a játékosok kiszolgálásában és a vállalat bevételeiben.

A Game Pass sikerének hátterében a széles játékválaszték, a különféle műfajok sokszínűsége, valamint a helyi együttjátszás és osztott képernyős módok népszerűsége áll, melyek mind hozzájárultak a szolgáltatás vonzerejének növekedéséhez. Ezzel a Microsoft nemcsak a jelenlegi előfizetőit tartja meg, hanem újabb játékosokat is vonz a digitális piacon.

Mindez azt is jelzi, hogy az előfizetéses rendszerek egyre meghatározóbbá válnak a videojáték-iparban, és várhatóan más nagy kiadók is alkalmazkodni fognak ehhez a modellhez, hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan változó piaci környezetben.