Újabb nagy hirdető fordított hátat az X-nek
A Hyundai leállította hirdetését Elon Musk X nevű közösségi oldalán, miután a vállalat hirdetései antiszemita és nácibarát tartalmak mellett jelentek meg.
A Hyundai, a világ harmadik legnagyobb autógyártója bejelentette, hogy ideiglenesen leállítja hirdetéseit az X-en, miután kiderült, hogy egyik hirdetése holokauszttagadó és antiszemita tartalmú posztok mellett jelent meg.
Az ügy akkor látott napvilágot, amikor Nancy Levine Stearns szabadúszó újságíró megosztott egy képernyőfotót, amelyen egy holokauszttagadó és antiszemita nézeteket hirdető felhasználói profilon látható egy Hyundai-hirdetés. Az álnéven posztoló felhasználó több mint 55 000 követőt gyűjtött, ám az X végül felfüggesztette a fiókot.
Joe Benarroch, az X üzleti műveletekért felelős vezetője elismerte a felfüggesztést, egyben kijelentette, hogy a platform aktívan együttműködik a Hyundaijal a márkabiztonsági intézkedések fokozása érdekében. Azt is megemlítette, hogy a holokausztot tagadó posztot, amely a Hyundai hirdetése mellett jelent meg, az X „erőszakos események tagadására” vonatkozó irányelvének megsértéseként fogják értelmezni.
A Twitter megvásárlása után Elon Musk fő célként jelölte meg a szólásszabadság visszahozatalát a platformra, ám tervei nagy visszhangot váltottak ki. A fentihez hasonló esetek miatt ugyanis számos nagy hirdető, köztük a Disney, az Apple és a Warner Bros. is szüneteltette a platformon való hirdetését, a legutóbbi jelentések szerint pedig többen végleg hátat fordítottak a platformnak.