A Wolt közölte, nem alkalmaznak vendégmunkásokat
Az ételkiszállító vállalat szerint náluk bárki lehet futár, és nem tartanak nyilvántartást arról, ki honnan érkezik. Mivel a futárokkal partnerként szerződnek, a cég szerint így vendégmunkásai sincsenek.
A Woltot nemrégiben azzal kapcsolatban keresték meg, alkalmaznak-e külföldi vendégmunkásokat. A vállalat erre nemleges választ adott, bár ez furcsának hangozhat, hiszen aki használja a szolgáltatásukat, minden bizonnyal többször is találkozott már külföldinek látszó futárral. Hogy a cég miért felelt nemmel az ezzel kapcsolatos kérdésre, úgy magyarázták: „Futár partnereink nem munkavállalók a Woltnál, hanem szolgáltatási szerződéssel szállító partnerek”.
Így számukra három szerződéses forma áll rendelkezésre csatlakozáskor: egyéni vállalkozóként, szövetkezeten keresztül (például diák- vagy nyugdíjas szövetkezet) vagy flottapartneren keresztül szállíthatnak a platformon. De a Világgazdaság arra is rákérdezett, hogy manapság miért van több külföldi futár, mint magyar. Ezzel kapcsolatban a Wolt azt írta: „A futárcégeket gyakran összekapcsolják a külföldiekkel, hiszen könnyebb észrevenni őket az utcán vagy találkozni velük, amikor kiszállítják a rendeléseinket”.
„Viszonylag alacsony a belépés költsége, hiszen akár egy kerékpárral is el lehet kezdeni, a magyar nyelvtudás nem szükségszerű, hiszen az applikáció kellően felhasználóbarát, ráadásul mind a futár partnerek, mind a felhasználók számára rendelkezésre áll az ügyfélszolgálat. Emellett páratlan rugalmasságot is biztosítunk a futár partnereknek” – magyarázták. De a vállalat megjegyezte azt is, hogy a futárok létszáma dinamikusan növekszik; tavaly 30 új településen lett elérhető a Wolt, többek között ezért is szükséges a létszám állandó növelése.
„Jelenleg egyébként több mint 8 ezer havi szinten aktív futár partner alkotja a hálózatunkat. Nem kérünk a nemzetiségre vonatkozó információt jelentkezéskor, az ugyanis nem releváns a feladatok teljesítéséhez” – áll a Wolt levelében. Mint fogalmaztak, sem rendszerük, sem cégük mentalitása nem enged semmilyen negatív vagy pozitív diszkriminációt, s nemre, életkorra, csatlakozási formára vagy származásra való tekintet nélkül, azonos díjazási elemek mentén történik a feladatok teljesítésért járó összegek meghatározása.
Nyilatkozatuk szerint közösségi platformokon, időszakosan plakátokon, citylightokon és jól működő ajánlási rendszerrel toborozzák a munkavállalókat, a külföldi futárokról pedig pozitívak a tapasztalataik. Folyamatosan monitorozzák a vásárlók visszajelzéseit is, és ha valakire (nemzetiségtől függetlenül) nagyobb számú panasz érkezik, megteszik a megfelelő lépéseket: előbb elbeszélgetés formájában, de bizonyos esetekben akár a szerződés felbontására is sor kerülhet.