Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Dubajban rekedtek a Wizz Air Budapestre tartó járatának utasai

Dubajban rekedtek a Wizz Air Budapestre tartó járatának utasai

Dubajban rekedtek a Wizz Air Budapestre tartó járatának utasai
Fotó: A Wizz Air légitársaság Airbus A321-271NX típusú repülõgépe, a Brassóból érkezett elsõ menetrend szerinti légi járata a Liszt Ferenc-repülõtéren 2024. július 2-án. A Wizz Air járatával heti háromszor repülhetnek az utasok a Budapest - Brassó útvonalon. MTI/Lakatos Péter

A Wizz Air Budapestre tartó járatának utasai péntek este óta várakoznak a dubaji repülőtéren, miután a repülőgép üzemanyagmérőjében észlelt meghibásodás miatt törölni kellett a járatot.

A pénteken 21:55-es indulásra tervezett Wizz Air járat nem tudott felszállni a dubaji nemzetközi repülőtérről, ugyanis a beszállítást követően kiderült, hogy a repülőgép üzemanyagmérő rendszere meghibásodott, ami miatt a járat közlekedtetése lehetetlenné vált.

A cikk a videó után folytatódik

A kialakult helyzetben az utasok órákig nem kaptak megfelelő tájékoztatást a további teendőkről, és bár a földi kiszolgáló személyzet próbált segíteni a helyzet kezelésében, a légitársaság képviselői nem jelentek meg személyesen az utasok előtt, számolt be róla az Utazómajomnak az egyik érintett utas.

A légitársaság az éjszaka folyamán, hajnali 3 óra körül e-mailben szállodai elhelyezést ajánlott fel az utasoknak, azonban a kijelölt szállodában nem állt rendelkezésre elegendő szabad szoba, ráadásul az utasoknak saját költségen kellett gondoskodniuk a szállodába való eljutásról is.

A várakozás során az utasok olyan területen tartózkodtak, ahol sem élelmiszer, sem ital nem volt elérhető, és többen kénytelenek voltak a földön pihenni. A járat új indulási időpontját szombat délután 15:50-re tűzték ki.

A Wizz Air is reagált

A Wizz Air február 21-i Dubajból Budapestre tartó járatánál a tankolás során technikai probléma lépett fel a földi kiszolgálóegység mérőműszerében, így az általuk visszaigazolt, és a repülőgép műszerei által mutatott üzemanyag mennyiség nem egyezett. Ennek következtében a biztonsági előírásoknak megfelelően a felszállás nem volt lehetséges, és az utasokat le kellett szállítani.

A Wizz Air azokat az utasokat, akik közvetlenül a légitársaság felületein (honlap és applikáció) keresztül intézték foglalásukat, folyamatosan tájékoztatta a kialakult helyzetről és fejleményekről emailben és SMS-ben is. A Wizz Air az utazási irodákat is tájékoztatta a helyzetről, arra azonban nincs rálátása, hogy azok hogyan és mikor továbbítják az információt az ügyfeleiknek.

A légitársaság azonnal intézkedett, hogy szállást biztosítson, és az átütemezést követően másfél órán belül a szállodai foglalás adatait személyre szólóan, az utasok által megadott elérhetőségeken kiküldte számukra, akik 55 hotelszoba-foglalást el is fogadtak.
Akik saját maguk intéztek szállást, azok számára mind a szálloda, mind az odautazás költségeit a Wizz Air ésszerű mértékig megtéríti. Ezen felül minden érintett a jogszabályoknak megfelelően kártérítést igényelhet az útjára. A járat a tervek szerint este 7-kor száll le Budapesten. Az okozott kellemetlenségért a légitársaság elnézést kér.