A webáruházakat is elérte az elképesztő mértékű drágulás
Még akkor sem járhatnak jobban a vásárlók, ha online üzleteket keresnek fel, mivel több helyen is az inflációhoz igazodva emeltek az árakon.
Szeptemberben az étolaj 33%-kal, a dohányáru 18%-kal, a jármű üzemanyag 22%-kal volt drágább, mint egy évvel korábban, az 5,5%-os infláció mellett – mindezt a webáruházak is megérezték.
A családi költekezés alapvető szelete a családok költekezésének, miközben az árak drámai módon emelkednek az átlagos inflációnál, az ütemkülönbség a legutóbbi boltos statisztika alapján 2%, a boltos drágulás pedig 7,5% volt szeptemberben – olvasható a Pénzcentrum riportjában.
Üzemanyagból 8,4 százalékkal többet tankoltunk szeptemberben, ami 2019-es szinteket jelent. A kutaknál ugyan több mint ötödével drágult a benzin, gázolaj, de úgy tűnik, hogy közlekedni mégiscsak muszáj, ezért maradt a forgalom.
A ruházati piac ősz elején még nem éreztette a vásárlóval a költségemelkedéseit; nem is nagyon teheti, hiszen a nagy pottyanás után még mindig nem kapaszkodott ki a gödörből, kellettek az akciók is – írta a lap.
A bútorok, műszaki cikkek zöme messzebbről, többjük a tengeren túlról érkezik, látszik is az árakon a hajózás, a konténerek drágulása és az alkatrészhiány is. A webáruházaknál szintén érzékelhető drágulás, az átlaghoz képest azonban minimálisnak tűnhet, az akciókkal pedig el tudják fedni a különbségeket.