Idén a tavalyinál is több vásárlóval számolnak a webáruházak
Soha nem látott növekedés történt 2020-ban és 2021-ben az online boltokban, a tendencia idén tovább folytatódhat.
Míg tavalyelőtt, a koronavírus-válság hazai begyűrűzésének évében 45 százalékos növekedési rekordot ért el az internetes kiskereskedelem Magyarországon, addig tavaly a magasabb bázison is további 30 százalékos bővülést mutatnak az előzetes adatok, ezzel az éves bruttó forgalom már meghaladta az 1200 milliárd forintot – mondta a Világgazdaságnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
A világjárvány hatására a szektor 2020-ban hároméves bővülést produkált egyetlen esztendő alatt, ugyanakkor a szakértő nem számít arra, hogy belátható időn belül visszatér a pandémia előtt megszokott, 16-18 százalékos dinamika. Idén és jövőre is összejöhet a 20-25 százalékos éves növekmény, ami összefügg azzal, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzésének mind nagyobb hányada zajlik a virtuális térben, élen az élelmiszerrel.
Ez utóbbi egyre inkább olyan hangsúlyos elemmé válik az online vásárlói kosárban, mint a műszaki és a ruházati cikkek, az ajándéktárgyak, a könyvek és a játékok.
Madar Norbert úgy gondolja, sokkal inkább a webáruházak felkeresésének gyakoriságán múlik majd a további növekedés. Korábban egy átlagos hazai internetes vásárló évente 10-11-szer rendelt online, ez a mérőszám azonban ma már eléri a 20-at, és várhatóan tovább nő.