Független vizsgálat tárja fel a Keleti pályaudvarnál történt vonatbaleset okait
Mindezt a MÁV új igazgatója közölte, de állítása szerint már most is lehet tudni, hogy a kisiklást egy műszaki probléma okozta.
„Független vizsgálat tárja fel a vasárnapi, Keleti pályaudvarnál történt vonatbaleset okait” – mondta el Hegyi Zsolt, a MÁV újonnan kinevezett vezérigazgatója szerda reggel a Kossuth rádióban, ebből szemlézett a Telex. Arra a felvetésre, miszerint egy nehéz időszakban veszi át a MÁV irányítását – például a vasárnapi baleset miatt – Hegyi úgy felelt: a hibát elhárították, a közlekedés azóta folyamatos. „Mindig az a kérdés, hogy ebből a helyzetből tudunk-e általános következtetést levonni” – jegyezte meg. A Keleti pályaudvarnál történt kisiklással kapcsolatban arra utalt, az esetleges mulasztásokat vagy hibákat egy független vizsgálat tárja majd fel.
Elmondása szerint azt már most is lehet tudni, hogy a kisiklást egy műszaki probléma okozta, de konkrétumokról majd a vizsgálat után tudnak beszélni. „Megelőző karbantartás most is van, az a kérdés, hogy tud-e ez jobb lenni, pontosabb lenni, szakszerűbb lenni és az adott körülményekre jobban reagálni” – hangsúlyozta, hozzáfűzve, hogy a balesetek elhárítása a MÁV költségvetésében biztosítva van.
Szerinte sürgősen fejleszteni kell az utasokkal való kommunikációt is, különösen a vasárnapihoz hasonló esetekben. Egyúttal Hegyi azt is kiemelte: a közösségi közlekedésnek fenntarthatósági és társadalmi mobilitási céljai is vannak, ezért „mindenki számára biztosítani kell ezt a szolgáltatást”.
Az új járművek beszerzése évekig is eltarthat
Lázár János építési és közlekedési miniszter ötpontos tervének minden pontját fontosnak tartja, de ezek elmondása szerint nem ugyanakkor fognak megvalósulni. Kifejtette, a pályarekonstrukciók esetében az a cél, hogy már 2025-től elinduljanak az építkezések, az új járművek beszerzése azonban évekig is eltarthat.
Ezzel szemben a használt vonatok vásárlása sokkal gyorsabb lehet, ezek akár már jövőre megérkezhetnek – tette hozzá. Mint ismert, a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon vasárnap este siklott ki a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija, szerencsére azonban senki sem sebesült meg az incidensben.
A MÁV hivatalos tájékoztatása szerint kedden 11 órára befejezték a szakemberek a helyreállítási munkálatokat a Keleti pályaudvaron, a bevezető vágányokon, s már Kőbánya felső és Ferencváros (Kelenföld) felé sincs korlátozás. A közlemény alapján a járművek műszaki mentését már éjszaka megkezdték, és az utolsó siklott kocsi beemelése is hétfőn kora délután megtörtént. Mindemellett arra is választ kaphattunk, miért nem használtak darut a műszaki mentésnél. Erre ebben a cikkben tértünk ki bővebben.