Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Vizsgálat alatt az Auchan kuponakciója: közel egy évig folytathatták a megtévesztő kommunikációt

Vizsgálat alatt az Auchan kuponakciója: közel egy évig folytathatták a megtévesztő kommunikációt

Vizsgálat alatt az Auchan kuponakciója: közel egy évig folytathatták a megtévesztő kommunikációt
Shutterstock

Elővették az Auchant a megtévesztő kommunikációjuk miatt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Auchan Magyarország Kft. ellen, mivel felmerült a gyanú, hogy a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott kuponkampányai során.

A cikk a videó után folytatódik

A GVH közleménye szerint az Auchan 2024. április 1. és 2025. február 12. között különböző értékű, kedvezményre jogosító kuponakciókat hirdetett, többek között országos televíziós reklámokban.

A hatóság szerint azonban a vállalat kommunikációjából kimaradtak lényeges információk – például az, hogy a kuponokat csak bizonyos feltételek teljesülése esetén lehet igénybe venni. Ilyen feltétel lehetett például a meghatározott vásárlási minimum elérése, illetve az aktív Bizalomkártya megléte.

A hatóság álláspontja szerint a fogyasztók így könnyen félreérthették az akciók feltételeit, ezért az eljárás célja annak megállapítása, történt-e jogsértés. A versenyfelügyeleti eljárás megindítása önmagában nem jelenti azt, hogy az Auchan valóban megszegte a szabályokat – a vizsgálat a tények feltárására és a gyanú megerősítésére vagy cáfolatára szolgál.

Az eljárás három hónapig tarthat, de szükség esetén két alkalommal, alkalmanként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH arra is felhívta a figyelmet, hogy az ügyintézési határidő nem tartalmazza azt az időszakot, amíg az ügyfélnek meg kell adnia a szükséges adatokat.

A hivatal nyomatékosan figyelmezteti a vállalkozásokat: kereskedelmi kommunikációjuknak teljes körűen és egyértelműen kell tájékoztatnia a vásárlókat az ajánlatok feltételeiről. Nem lehet elvárni, hogy a fogyasztók olyan apró betűs részletekből tájékozódjanak, amelyeket a hirdetés jellege miatt esetleg nem is észlelnek.