Mindenki vitorlázni akar a Balatonon, egyre hosszabbak a várólisták
Idén újfent feléledt a vitorlázás a hazai tavakon, a Balatonon sok helyen már gondot jelent olyan kikötőt találni, ahová még beférnek a hajók.
A Világgazdaságnak adott interjújában Szépvölgyi István, a Magyar Vitorlás Akadémia ügyvezetője elmondta, sikeres volt idén a vitorlásszezon, ez a balatoni, a velencei és fertő-tavi régió esetében is elmondható, annak ellenére, hogy a Velencei tavon voltak problémák az alacsony vízállás miatt.
Sokan kaptak kedvet a járvány miatti bezártság után, hogy kipróbálják a vitorlázást, ezt az aktivitást a charter vállalkozások is érzékelték, némelyiknél várólista alakult ki.
Tavaly a járványügyi korlátozások miatt azok is a hazai tavakon vitorláztak, akik egyébként a tengerre szerettek volna menni, ez a közösség idén már eljutott az Adriára. Az viszont továbbra is elmondható, hogy egyre nagyobb vitorlások láthatók a Balatonon, ma már vannak 50 lábas hajók is, holott néhány éve még a 25-35 lábas vitorlások voltak a legnagyobbak a tavon – tette hozzá a szakember.
A Magyar Vitorlás Akadémia szerint az elmúlt években komoly fejlődésen mentek keresztül a kikötők, összességében javul az infrastruktúra, közelíti a nyugat-európai színvonalat.
A legjobb minősítést a balatonfenyvesi Fenyves Yacht Club érte el, a második az alsóörsi Alsóörs Marina, a harmadik pedig a balatonlellei BL Yachtclub lett. Jelenleg is három nagy kikötő-beruházás van folyamatban a Balatonnál, a bővítések új kikötőhelyeket is jelentenek majd.
„Évek óta nincs elég kikötőhely, továbbra is hosszúak a várólisták, és az idei szezont az is nehezítette, hogy a rekonstrukció alatt álló marinák nem fogadtak vitorlásokat” – közölte Szépvölgyi István.