Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
354,49 Ft
Euró
394,87 Ft
Font
469,80 Ft
Bitcoin
61,998 $

Vitézy Dávid szerint öngól, amit Gyurcsány Ferenc akar a Lánchíddal az árvíz miatt

Vitézy Dávid ezúttal Gyurcsány Ferenc ötletét kritizálta, és azt tanácsolta, hogy inkább bízzák a vezető szakemberekre a döntéseket.

...svg content...Fotó: Homokzsákok egy szórakozóhelynél a megáradt Duna mellett Budapesten, a lezárt Idõsebb Antall József rakparton 2024. szeptember 16-án. MTI/Balogh Zoltán
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Az árvízhelyzet csak most kezd igazán keménnyé válni, és nem fog könnyen engedni bennünket a Duna. Orbán Viktor miniszterelnök megmutatta, hogy Komáromban milyen ideális a helyzet a hatalmas 2013-as áradás után, amikor megépítették az új gátat.

Szentkirályi Alexandra azt kérte Karácsony Gergelytől, hogy az árvíz idején legyen ingyenes a BKK használata, amivel kevesebb autó kerülhetne az utakra, így a forgalom enyhülne. Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök pedig azt javasolta, hogy azonnal engedjék vissza az autókat a Lánchídra. Soron kívül Drasztikus fotókon Budapest, ahogyan kiöntött a Duna

Vitézy Dávid nagyon rossz ötletnek tartja mindezt, és a bejegyzésében vázolta a 2013-as helyzetet, amikor még a BKK vezérigazgatója volt. Emiatt bőven van tapasztalata abban, hogy egy ilyen súlyos helyzetben mi a helyes megoldás. „Gyurcsány Ferenc azt javasolja, hogy az árvíz miatt azonnal engedje vissza a Főváros az autókat a Lánchídra. Teljes félreértése ez a mostani helyzetnek. Ez a kép a 2013-as rekordárvíz idején készült, ekkor a BKK vezérigazgatója voltam, akkor is le kellett zárnunk mindkét rakpartot, sőt, egy ponton az Árpád fejedelem útját és a Margit híd budai hídfőjének térségét is, a parti villamosvonalakkal együtt.”

Vitézy levezette, miért rossza a terv

Vitézy részletesen tért ki arra, hogy miket tettek annak érdekében, hogy enyhítsenek a helyzeten, ami komoly kihívásokkal is járt. Még a régi villamosokat is reaktiválták sok év szünet után a nagykörútra, hogy sűrűbb legyen a menetrend.

„Azt tettük, amit egy ilyen volumenű lezárás kapcsán egyedül tenni lehet: mindenkit a közösségi közlekedés igénybe vételére kértünk, és rendkívüli buszsávokat jelöltünk ki minden torlódó szakaszon, akár a Dunától távolabbi pontokon is, ahol a buszok számára ez szükséges volt. Megerősítettük és sűrítettük a közösségi közlekedést, a metrókat, a legfontosabb villamos- és buszjáratokat – még a régi villamosok is visszatértek sok év szünet után a nagykörútra ekkor, csak hogy sűrűbb lehessen a menetrend.”

„A közösségi közlekedés megerősítése az egyetlen helyes válasz most is, abban bízom, hogy erre készül a Főváros és a BKK. Azzal ugyanis, ha a DK javaslata szerint a Lánchídra visszaengednénk az árvíz miatt a közúti forgalmat, csak egyet érnénk el: még nagyobb dugó lenne, és a 16-os, 105-ös, 178-as, 210-es, 216-os buszok is a dugóban vesztegelnének.”

Azt javasolja minden budapesti szereplőnek, hogy inkább bízzák azokra a döntéseket, akik a valódi döntéshozók, még akkor is, ha egyes megoldások ésszerűnek tűnnek. Ez azonban nem mindig van így, és a teljes képet csak a BKK láthatja át, ők rendelkeznek minden szükséges információval, nemcsak a fotókból próbálnak meríteni.

„Egy ilyen rendkívüli árvízi helyzetben nem kevesebb buszsáv kell tehát, hanem több – ahogy az árvíz apropóján amúgy se ártana kicsit kevesebb lájkgyűjtő ötletelés és folyamatos performatív önfényezés. Van kritikám a BKK működése kapcsán, el is szoktam mondani, de pont árvízi veszélyhelyzet idején hagyni kéne a közlekedési, és persze a vízügyi, katasztrófavédelmi szakembereket dolgozni, s ahol lehet, inkább segíteni a munkájukat. Ezt javaslom minden fővárosi politikai szereplőnek, különösen azoknak, akik még két hétig elvben a városvezető koalíció részesei is, tehát a Facebook-ötletelés helyett az lenne a feladatuk, hogy dolgozzanak és vezessék a várost.”

Súlyos botrány egy vidéki iskolában, büntetésből alsóneműre vetkőztették a gyerekeket

Van olyan diák, aki emiatt már egy másik iskolába jár, annyira félt a megszégyenítéstől.