Modern városi villanyautó-töltőközpontot mutatott be az Audi
Az elektromos meghajtású járművek tulajdonosai közül nem mindenki rendelkezik hozzáféréssel a kulcsfontosságú töltőkhöz – ezen szeretne a német gyártó a közeljövőben változtatni.
Számos újszerű megoldást javasoltak már az utcai töltésre – beleértve a konnektoros lámpaoszlopokat, valamint a lapos és süllyesztett töltőpontokat –, az Audi viszont most azzal az ötlettel állt elő, hogy városi töltőközpontokat telepít, amelyekhez egy várakozás közbeni szórakoztató társalgó is tartozik, hogy kiszolgálja az EV-ügyfeleket. Az első ilyen kísérleti projekt tegnap nyitotta meg kapuit a Nürnbergi Kiállítási Központban.
Az Audi töltőközpontja konténer alapú kockákból áll, amelyekben egyenként két gyorstöltő állomás és használt EV akkumulátorok találhatóak. A nürnbergi kísérleti projekt mintegy 2,45 MWh helyszíni tárolókapacitással rendelkezik, és a meglévő zöldáram-infrastruktúrához csatlakozik, hogy folyamatosan feltöltse az akkumulátorbankokat. A létesítmény tetején elhelyezett napelemek a számítások szerint 30 kW-os teljesítményt adnak a rendszerhez.
A csomópont hat darab, egyenként 320 kW-os gyorstöltő-pontot tartalmaz, amelyeket egy hozzá tartozó mobilalkalmazáson keresztül előre le lehet foglalni. A létesítmény naponta mintegy 80 jármű feltöltésére képes anélkül, hogy elérné az energiatároló rendszer kapacitásának határait a csomópont 200 kW-os bemeneti teljesítményével együtt.
Minden töltőponton egy-egy forgatható kar áll rendelkezésre, hogy segítse a villanyautó-sofőröket a töltőkábel kezelésében, ezenfelül a kísérleti projekt időtartama alatt egy Audi alkalmazott is a helyszínen lesz, aki az ügyfelek igényeit kiszolgálja.
Egy e-tron GT négyajtós kupé feltöltése 5 százalékról 80 százalékra a beszámolók szerint alig több mint 20 percet vesz igénybe, ezt az időt pedig az ügyfelek a konténerkockák tetején található luxusbárban tölthetik.
A tágas váróteremben a sofőrök kényelmes ülőalkalmatosságokat találnak munkához vagy pihenéshez. A kísérleti projekt egyelőre csak az Audi EV-vezetőinek szól, és csak bizonyos modellek tulajdonosai vehetik majd igénybe a teljes töltési élményt, valamint az időtartamát sem hozták nyilvánosságra, ám könnyen lehet, hogy néhány éven belül széles körben is bevethetik az új technológiát.