Végre kifizették a Dunaferr dolgozóit, de így is rengeteget veszítettek az évek során
Megkapták ugyan a fizetésüket, de az évek alatt nagyon sokat veszítettek.
Mint ismert, a dunaújvárosi Dunaferr acélgyár – Magyarország egyetlen acélipari üzeme – nehéz helyzetbe került, ez pedig a vállalat alkalmazottainak fizetéseire is drasztikus hatással volt: az elmúlt években a dolgozók bérei jelentősen csökkentek, mivel a fizetések nem követték az inflációt, és az új tulajdonos döntései csak további keresetcsökkenést eredményeztek.
Amióta az indiai Liberty átvette a vállalatot, a Dunaferr munkavállalóinak körülményei csak tovább romlottak: az új vezetés először módosította a munkarendet, folyamatos műszak helyett állandó nappali műszakra váltottak, majd ezt követően sok dolgozót állásidőre küldtek, ami mintegy 33 százalékos további keresetcsökkenést okozott. Összességében így a fizetések értéke 2020 óta a háromnegyedét elveszítette. A problémát tovább súlyosbította, hogy már harmadszor késtek a dolgozók bérkifizetései.
A kormány egy friss rendelettel biztosította, hogy a bérgarancia alapból érkező pénzek valóban a dolgozókhoz jussanak, védve az összegeket a NAV és más hitelezők letiltásától. A szakszervezeti vezető, Magyar Zoltán elmondta, hogy a Dunaferr három különálló társaságból áll, melyek közül az egyik társaság alkalmazottai már megkapták a fizetésüket, míg a másik két cég dolgozóinak kifizetése még folyamatban van.
A kormányrendelet mindemellett megteremtette annak lehetőségét is, hogy a Dunaferr felszámolás alá kerüljön, ami után a gyár esetleg új tulajdonosra találhat. Noha még nem biztos, hogy ki venné meg az üzemet, iparági hírek szerint egy lehetséges kínai befektető jöhet szóba. Magyar azonban hangsúlyozta, hogy a dolgozók speciális szaktudással rendelkeznek, s többségük évtizedek óta dolgozik a gyárban, ezért az esetleges új tulajdonosnak is figyelembe kellene vennie a dolgozók ragaszkodását a szakmához és a gyárhoz.
Az atv.hu rámutatott, a Dunaferr helyzete nem csupán a cég alkalmazottait, de az egész magyar acélipart érinti, mivel a vállalat az ország egyetlen acélgyára. Az európai acélpiac jelenlegi nehézségei, illetve a Liberty által meghozott intézkedések még nagyobb nyomást gyakorolnak a vállalatra és dolgozóira, akik továbbra is bizonytalanságban várják, mi lesz a gyár jövője.