Nem biztos, hogy jó döntés az üzemanyagárak befagyasztása
Mivel komoly harc van a piaci szereplők között a gázolaj és benzin kapcsán, a kormány beavatkozása felboríthatja az eddigi egyensúlyt.
A Magyar Ásványolaj Szövetség közleményéből megtudhattuk, hogy a kormány nem tartotta fontosnak tárgyalóasztalhoz hívni az ágazat képviselőit, így gyakorlatilag saját maguk döntöttek arról, hogy márpedig az üzemanyagárak be lesznek fagyasztva.
A Napi.hu portál analíziséből kiderült, bár rövid távon alacsonyan tarthatják a benzin és a gázolaj árát, hosszú távon kamatostul megszenvedheti a gazdaság a módosítást.
Rengeteg hátulütője lehet a határozatnak, egyik például az, hogy a vásárlók, illetve a tankolni kívánók olyan benzinkutakat fognak keresni, ahol sokkal olcsóbb az üzemanyag literje, és eltűnhet az a szemlélet az autósok között, hogy a nagyobb vállalatok jobb minőségű benzint és gázolajat kínálnak.
Sok településen egy magán, hálózaton kívüli, úgynevezett „fehér kút” szolgálja ki az igényeket. Az ársapka ezeket az egységeket hozhatja igazán nehéz helyzetbe, hiszen – szemben a hálózatokkal – nem tudják eloszlatni a veszteségeket – olvasható a lap elemzésében.
Ha bezárják ezeket az egységeket, akkor a helyiek máshol keresik majd az alternatív megoldásokat, ezért pedig akár 10-20 kilométereket is utazhatnak, így lényegében kukába dobhatják azt az átlagosan 1 500 forintos előnyt, amit 50 literen nyernének.
Szomszédaink is dörzsölhetik a tenyereiket, hiszen átutazás során, vagy éppen célzottan Magyarországra indulva akár 50-60 forintot is megspórolhatnak az üzemanyagok literén, ezért előfordulhat, hogy a hazai autósoknak nem marad elegendő mennyiségű tankolnivaló. A prémium üzemanyagon nincs ársapka, ezeket továbbra is árusítani fogják, egyetlen kérdés csupán az, hogy a 60-70 forintos felárat ugyanúgy kifizetik-e, vagy inkább áttérnek a hagyományos, olcsóbb opciókra.