Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Újabb fontos részletek derültek ki a PS5 kontrolleréről

A játékfejlesztői stúdiók felfedték, miként használhatják fel a DualSense kontroller speciális funkcióit, úgymint az adaptív ravaszokat és a haptikus visszajelzést.

Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A játékfejlesztői stúdiók felfedték, miként használhatják fel a DualSense kontroller speciális funkcióit, úgymint az adaptív ravaszokat és a haptikus visszajelzést.

Ezen a héten a Sony közzétette az első PS5-tel kapcsolatos reklámot, amiben bemutatták, hogyan működik a következő generációs konzol immerzív technológiája, mégpedig nem máson, mint a radikálisan átszabott DualSense gamepaden. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A videó megosztása után a japánok a PlayStation blog legújabb bejegyzésében a játékgép új kontrollerének fontosságát emelték ki, valamint különböző stúdiók és fejlesztők véleményét kérték ki arról, pontosan milyen szerepe lesz a DualSense-nek a készülőfélben lévő game-ek esetében.

A Spider-Man: Miles Morales és a Ratchet and Clank: Rift Apart-ért felelős Isomniac Gamesen kívül a Horizon Forbidden West mögött álló Guerilla Games, a Deathloopot készítő Arkane Studios, a Ghostwire: Tokyót készítő Tango Gameworks, a Demon’s Souls és az Astro’s Playroom alkotó SIE Japan Studio, a Godfallt fejlesztő Counterplay Games, a Sackboyt megálmodó Sumo Digital, valamint a Gran Turismo 7-et jegyző Polyphony Digital szakembereit kérdezték meg a PS5 speciális funkcióiról.

Habár maga a poszt eléggé rövidre sikeredett, a stúdiók meglepő módon részletesen taglalták, hogyan tudják a gamerek kihasználni a DualSense nyújtotta újításokat. A kontrollerről még áprilisban hullott le a lepel, két hónappal azelőtt, hogy magát a PS5 konzolt is a nyilvánosság számára felfedték volna.

Azóta tudjuk, hogy az adaptív ravaszok jóval nagyobb ellenállással rendelkeznek, ezáltal játék közben precízebben tudunk például célozni vagy egyéb feladatokat elvégezni, a haptikus visszajelzésnek köszönhetően pedig a kifinomult vibrációk segítségével sokkal átélhetőbb, változatos környezetet generálhatnak a game-ek.

A PS5 soha nem tapasztalt mélységekbe repítheti a játékosokat, a haptikus feedback után talán a 3D audióhatásokat emelnénk ki, amivel játék közben nemcsak egyetlen forrásból észlelhetjük a zajokat, hanem mindenhonnan, mivel dinamikusan változik az intenzitás, a hangerősség, de még a háttérben lévő effektek is. Ha mindezeket hozzátesszük a kontroller visszajelzéseihez, akkor valóban a valaha volt legjobb élményt kaphatjuk.

Ne hagyd ki:

https://liner.hu/egeszen-elkepeszto-szamokat-produkal-a-ps5-bemutatoja-tarolni-fog-az-uj-konzol/

Szijjártó Péter is nagyon aggódik: azonnal békét kell kötni

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter szerint annyira súlyos már a helyzet Ukrajnában, hogy azonnal békét kell kötni.