Apró, de fontos változtatást vezet be a Lidl
Több élelmiszerlánc is hasonló lépések mellett döntött.
Az élelmiszerpazarlás csökkentésének érdekében jelentős változásokat vezetett be saját márkás tej- és joghurttermékeinél brit áruházaiban a Lidl. A vállalat eltávolítja a fogyaszthatósági dátumokat a csomagolásokról, és helyettük a „minőségét megőrzi” feliratot alkalmazza. Ezzel a vásárlókra bízzák az élelmiszerek fogyaszthatóságának megítélését.
A Lidl mellett több brit kiskereskedelmi lánc is hasonló lépéseket tettek az utóbbi időben, a Sainsbury’s és az Aldi is eltávolította a felhasználási időt a tejesdobozokról. A Lidl beszerzési vezetője, Richard Inglis szerint túl sok, még jó minőségű tej és joghurt kerül a kukákba, amiért az emberek nem fogyasztják el az előre megjelölt fogyaszthatósági időn belül.
A minőségét megőrzi felirat bevezetése logikus lépésnek tűnik, ezzel együtt az is, hogy a vásárlók saját maguk dönthessék el, meddig fogyasztható még az adott termék. Egyben azt is kiemelte, hogy a minőségmegőrzési és a fogyaszthatósági dátum között nagy különbség van. Míg előbbi azt jelöli, meddig garantált a termék minősége a megfelelő tárolási körülmények mellett, addig a fogyaszthatósági idő inkább a gyorsan romló élelmiszerek esetén figyelmeztet.
Az új csomagolások már meg is jelentek az angliai és walesi Lidl üzletekben, a joghurtok címkéi pedig 2024 elejétől változnak meg. A lépés fontos része a Lidl élelmiszer-pazarlás elleni stratégiájának, melybe beletartoznak a „Too Good to Waste” dobozok is, melyekben enyhén sérült, elszíneződött, de még fogyasztható gyümölcsöket és zöldségeket kínálnak kedvezőbb áron.
A brit láncok, és egyben a kormány célja, hogy 2030-ig jelentősen csökkentsék az élelmiszerpazarlást. A WRAP jótékonysági szervezet szerint jelenleg évente több száz tonna tejtermék megy veszendőbe a brit háztartásokban azért, mert nem fogyasztják el az ajánlott dátumig – írja a Privátbankár, amely megjegyzi, hogy egyelőre csak a brit piacokra érvényes a változtatás.