Véget ér egy korszak: mihez kezdjünk az Ügyfélkapu megszűnése után?
A magyar közigazgatás egyik legnagyobb átállása kezdődik 2025 januárjában, amikor megszűnik a jelenlegi Ügyfélkapu-rendszer, melynek helyét fokozatosan átveszi a Digitális Állampolgárság Program (DÁP).
A Pénzcentrum beszámolója szerint 2025. január 16-tól alapvető változások lépnek életbe az állampolgárok online ügyintézési lehetőségeiben, ugyanis a hagyományos, felhasználónév-jelszó párossal működő Ügyfélkapu helyét először az Ügyfélkapu+ veszi át, amely már kétfaktoros azonosítást használ a biztonságosabb hozzáférés érdekében.
Az átállási folyamat két lépcsőben valósul meg. Az első fázisban 2025 januárjától az állampolgárok választhatnak: vagy az Ügyfélkapu+ rendszerét, vagy a szeptember óta elérhető DÁP mobilalkalmazást használják ügyeik intézésére.
A kormányzati tervek szerint azonban ez csak átmeneti megoldás, mivel az Ügyfélkapu+ szolgáltatás 2025 végén, december 31-én szintén megszűnik.
A jelenlegi rendszerből az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba való átjelentkezést érdemes még 2025. január 15. előtt megtenni, mivel ezt követően már csak a DÁP-ba lehet regisztrálni. Utóbbi előnye, hogy egyetlen felületen teszi elérhetővé az összes közigazgatási szolgáltatást.
Az online ügyintézés fejlődése jelentős utat járt be az elmúlt években, hiszen míg korábban az Ügyfélkapu-regisztráció kizárólag személyesen volt lehetséges, ma már az elektronikus személyi igazolvány birtokában ez is megoldható online módon.