Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Véget ér egy korszak: mihez kezdjünk az Ügyfélkapu megszűnése után?

A magyar közigazgatás egyik legnagyobb átállása kezdődik 2025 januárjában, amikor megszűnik a jelenlegi Ügyfélkapu-rendszer, melynek helyét fokozatosan átveszi a Digitális Állampolgárság Program (DÁP).

...svg content...Fotó: A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatként üzemelő busz a váci Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium parkolójában tartott bemutatón 2024. február 6-án. Középiskolákhoz kitelepülő kormányablakbusz segíti a felsőoktatásba jelentkezők ügyfélkapu-regisztrációját Pest vármegyében. MTI/Purger Tamás
Belföld

Kiss László

Szerkesztő

Pénzcentrum beszámolója szerint 2025. január 16-tól alapvető változások lépnek életbe az állampolgárok online ügyintézési lehetőségeiben, ugyanis a hagyományos, felhasználónév-jelszó párossal működő Ügyfélkapu helyét először az Ügyfélkapu+ veszi át, amely már kétfaktoros azonosítást használ a biztonságosabb hozzáférés érdekében.

Az átállási folyamat két lépcsőben valósul meg. Az első fázisban 2025 januárjától az állampolgárok választhatnak: vagy az Ügyfélkapu+ rendszerét, vagy a szeptember óta elérhető DÁP mobilalkalmazást használják ügyeik intézésére. Soron kívül Januártól a diákmunkát vállalók zsebébe is több pénz kerülhet

A kormányzati tervek szerint azonban ez csak átmeneti megoldás, mivel az Ügyfélkapu+ szolgáltatás 2025 végén, december 31-én szintén megszűnik.

A jelenlegi rendszerből az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba való átjelentkezést érdemes még 2025. január 15. előtt megtenni, mivel ezt követően már csak a DÁP-ba lehet regisztrálni. Utóbbi előnye, hogy egyetlen felületen teszi elérhetővé az összes közigazgatási szolgáltatást.

Az online ügyintézés fejlődése jelentős utat járt be az elmúlt években, hiszen míg korábban az Ügyfélkapu-regisztráció kizárólag személyesen volt lehetséges, ma már az elektronikus személyi igazolvány birtokában ez is megoldható online módon.

Véget ér egy korszak: mihez kezdjünk az Ügyfélkapu megszűnése után?

A magyar közigazgatás egyik legnagyobb átállása kezdődik 2025 januárjában, amikor megszűnik a jelenlegi Ügyfélkapu-rendszer, melynek helyét fokozatosan átveszi a Digitális Állampolgárság Program (DÁP).