2022-ben is nagyot ment a TV2: így teljesített a Farm VIP 3
Többek között azt is megtudhattuk, hogyan teljesített a Farm VIP 3, amit Schobert Norbi 17 éves fia nyert meg.
Kiemelkedő eredményekkel zárta a teljes 2022-es évet a TV2, mely többek között annak is köszönhető, hogy a kiemelten fontos szeptember-december közötti időszakban a csatorna jelentős fölénnyel uralta a nézettségi toplista első helyét mindhárom kiemelt korcsportban (A18-59, A18-49, A4+), teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A decemberi ünnepi időszak sikeresen koronázta meg a csatorna tavalyi évét, hiszen karácsony mindhárom napján a TV2 volt a legnézettebb csatorna teljes napon és főműsoridőben is, mindhárom kiemelt korcsoportban – írja a TV2 Csoport.
A hirdetők számára kiemelten fontos szeptember-decemberi időszakban a TV2 nyerte a nézettségi versenyt mindhárom kiemelt korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben is. Ez azt jelenti, hogy 2022. szeptember 1. és december 31. között főműsoridőben átlagosan a 18-59 éves nézők 14,6%-a, a 18-49 éves nézők 14,7%-a, valamint a teljes lakosság 16,6%-a választotta a TV2-t (RTL eredményei azonos sorrendben: 13,3%; 13,2%; 12,9%).
A különbség teljes napon még látványosabb a két fő kereskedelmi csatorna versenyében, hiszen a TV2 átlagos nézői részesedése ebben az időszakban a 18-59 évesek körében 10,8%, a 18-49 évesek esetében 11,0%, a teljes lakosság tekintetében 12,7%, míg az RTL eredményei azonos sorrendben: 8,1%; 8,0% és 7,6%.
A teljes 2022-es évet vizsgálva szintén elmondható, hogy a TV2 teljes napon toronymagasan nyerte a nézettségi versenyt mindhárom kiemelt korcsoportban, a sikeres ősznek köszönhetően pedig már főműsoridőben is minimálisra csökkent a fő versenytárshoz mért különbség.
Csoportszinten szintén eredményes évet zárt a csatornacsalád – míg teljes napon sikeresen tartotta meg piacvezető pozícióját mindhárom kiemelt korcsoportban, 2022-ben már főműsoridőben is a TV2 Csoport csatornáit választotta a legtöbb néző mindhárom kiemelt korcsoportban. Teljes éves átlagban ismét a Mozi+ volt a legnézettebb kábelcsatorna teljes napon és főműsoridőben is, a 18-59 évesek, valamint a 18-49 évesek körében egyaránt (A18-59: teljes nap 4,0% és főműsoridő 3,9%; A18-49: teljes nap és főműsoridő egyaránt 4,1%).
A legnézettebb műsorokat vizsgálva a TV2 előnye tetemes volt 2022-ben. Az 50 legnézettebb műsor közül 36 TV2-es adás volt a négy évnél idősebbek körében, az M4 Sport 7, az RTL 6, míg a Duna TV 1 adással került fel a listára.
A 18-59 évesek top 50-es listáján a TV2 22 adással szerepelt, míg az M4 Sport 18 és az RTL 10 műsorral került fel a listára.
A TV2 infotainment programjai 2022-ben is népszerű információforrásnak számítottak. A hétköznap reggelenként adásban lévő Mokka és Mokkacino továbbra is őrzik vezető pozíciójukat, és az előző évekhez hasonlóan 2022-ben is jelentős fölénnyel lettek idősávjuk legnézettebb műsorai mindhárom kiemelt korcsoportban. A 18 órakor kezdődő esti egy-egy adását 2022-ben átlagosan a 4 éves vagy annál idősebb nézők 21,1%-a, vagyis 672 ezren követték figyelemmel.
A Tények azonban nem csupán a teljes lakosság körében lett idősávja legnézettebb műsora, hanem a fiatalabb 18-49 éves nézők körében is. A Tények Plusz szintén nyerte idősávját a teljes lakosság körében, hiszen egy-egy adását átlagosan 520 ezren látták, ami 14,9%-os közönségarányt jelentett.
A fantasztikus eredmények elérésében jelentős szerepe volt a TV2 ősszel adásba kerülő saját gyártású műsorainak is. Ezek közül decemberben még több olyan sikerműsor is képernyőn volt, melyek legújabb évada mindhárom kiemelt korcsoportban idősávja legnézettebb műsora lett.
A The Bachelor – A Nagy Ő 2022-es évadában Árpa Attila kereste a szerelmet. A december 5-én véget érő párkereső show nézettségi szempontból is sikeres eredménnyel zárult, hiszen hatalmas elsőséggel lett idősávja legnézettebb műsora, mindhárom kiemelt korcsoportban.
A december 11-én véget érő Sztárban sztár leszek! idén már a harmadik évaddal tért vissza, azonban népszerűsége továbbra is töretlen, hiszen ez az évad is kimagasló fölénnyel nyerte idősávját mindhárom kiemelt korcsoportban. A kaland-realityk sorát 2022-ben is a Farm VIP zárta a csatornán, melynek 3. évadát átlagosan minden 5. néző látta a teljes lakosság körében. A műsor fináléjára december 28-án került sor, és a teljes évad mindhárom kiemelt korcsoportban nyerte az idősávját a konkurens RTL-lel szemben. A Kasza Tibi vezette Szerencsekerék december 6-án tért vissza a képernyőre, és szintén jelentős fölénnyel nyerte idősávját mindhárom kiemelt korcsoportban.
A 2022-es év kimagasló eredményeinek méltó megkoronázása volt a decemberi ünnepi időszak, hiszen karácsony mindhárom napján a TV2-t választotta a legtöbb néző mindhárom kiemelt korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A karácsonyi időszak legnézettebb filmjei ismételten a Reszkessetek betörők! trilógia epizódjai voltak. A december 24-én, szenteste 21:15-kor sugárzott első részt (Reszkessetek betörők!) minden 5. tévénéző látta (SHR: 20,2%) a 18-59 éves korcsoporton belül, ami 444 ezer főt jelentett, és ezzel a műsor a karácsonyi műsortoplista első helyét foglalhatta el. A december 25-én, vasárnap este 20:45-kor adásba kerülő Reszkessetek, betörők 2. – Elveszve New Yorkban című második részt a 18-59 éves nézők 16,8%-a, míg a december 26-án 21:13-kor vetített Reszkessetek betörők 3.-at a korcsoport nézőinek 12,8%-a kísérte figyelemmel.
A szilveszteri főműsoridős nézettségi versenyt szintén a TV2 nyerte, ugyanis december 31-én főműsoridőben mindhárom kiemelt korcsoportban a TV2 csatornát választotta a legtöbb néző óévbúcsúztató program gyanánt.
A TV2 Csoport online platformja, a TV2 Play is népszerű a felhasználók körében, akik éves szinten több mint 100 millió (102.947.037) videóindítást generáltak. A legerősebb hónap a november volt, 17.978.772 videóindítással, valamint szintén novemberben (november 27.) dőlt meg a napi rekord is az oldalon, amikor 1.365.423 videót indítottak egyetlen nap alatt. A regisztráltak száma is meghaladta az 1 milliót, január 3-án 1.187.669 regisztrált felhasználója van a TV2 Play-nek.*
Live + As live adatok
Főműsoridő: 18:00-22:59
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
*Forrás: Gemius Hungary Kft