Tudja-e futtatni az Xbox Series S a One X játékait?
Minden jel arra mutat, hogy a kevesebb memória miatt az Xbox Series S nem fogja tudni az Xbox One X feljavított játékait futtatni, amivel megszakadhat a Microsoft lánca a „visszafele kompatibilitással”
Minden jel arra mutat, hogy a kevesebb memória miatt az Xbox Series S nem fogja tudni az Xbox One X feljavított játékait futtatni, amivel megszakadhat a Microsoft lánca a „visszafele kompatibilitással” – mutatott rá a Digital Foundry elemzése.
Nem túlzás állítani, hogy az Xbox Series X és a PlayStation 5 kapcsán újraélesedő konzolháború során nem kis bombaként hatott, amikor a Microsoft bejelentette, hogy egy másik next-gen konzollal is készülnek a Series S személyében. Egy fontos dolgot azonban nem említett a Microsoft, ami az S konzol hátránya lehet.
A Digital Foundry elemzése során ugyanis azt vette észre, hogy a Series S-nek mindössze 10 GB RAM-ja lesz az Xbox One X 12 GB-jával szemben, ami minden bizonnyal azt jelenti, hogy a One X játékok nem fognak tudni futni a Series S-en. Ebből kifolyólag a visszafele kompatibilitás mindössze a One S játékokkal működhet, amivel a One X javításai az egyes termékekre elvesznek.
A Microsoft erre vonatkozóan ugyan nem adott sem megerősítést, sem cáfolatot, az elemzők szinte egyértelmű konklúzióként kezelik ezt a tényt a memóriakülönbségek miatt. A One X-ben ugyanis pont az volt a különleges, hogy egy nagyon magas felbontású, részletesebb és javított textúrájú szűrőt alkotott a játékokra, így még az Xbox 360 játékokra is.
Ebből kifolyólag ha csak nem készít a Microsoft egy teljesen más visszafelé kompatibilitási rendszert a Series S-re, akkor nem fogja tudni futtatni sem a sima Xbox One, sem a One X játékait. A Series S egyébként ugyanolyan CPU-val fog rendelkezni, mind a fejlettebb Series X, ám a memória és a GPU tekintetében el fog maradni testvérétől.
A Series S kapcsán is azonban a legfontosabb grafikai elemeket átemelték a Series X-ről, így ugyanúgy 120 FPS-re lesz képes a ray-tracing technológia támogatása mellett, mindössze annyi különbséggel, hogy nem 4K felbontásban. Még egyelőre várni kell, hogy a Microsoft milyen megoldást fog alkalmazni a Digital Foundry által jelzett problémára, ám várhatóan erre a kérdésre is választ kapunk majd.