A Toyota a negyedik egymást követő évben lett a világ legkelendőbb autógyártója
Ugyanakkor az utóbbi időben számos probléma ütötte fel a fejét a céghez köthetően: például a két leányvállalatnál, a Daihatsunál és a Hino Motorsnál súlyos szabálytalanságokra derült fény.
A Toyota immáron a negyedik egymást követő évben lett a világ legkelendőbb autógyártója, miután 2023-ban mintegy 11,2 millió darab, rekordszámú járművet értékesítettek – írja a Portfolio a Reuters nyomán. A japán gyártó tavaly mintegy 7,2%-os ugrásról számolt be a globális csoportos eladások terén, beleértve a kisautó-gyártó Daihatsu és a teherautó-egység Hino Motors számait is.
Kifejtik, a kedden közzétett adatok alapján elmondható, hogy a Toyota kizárólag az anyavállalathoz tartozó járműeladásai, amelyek magukban foglalják a névadó és a Lexus márkák járműveit, 2023-ban rekordot értek el 10,3 millió járművel. Annak mintegy harmadát a benzines-elektromos hibridek tették ki, míg az akkumulátoros elektromos járművek kevesebb mint 1%-ot tettek ki.
A két leányvállalatnál, a Daihatsunál és a Hino Motorsnál azonban nemrég súlyos szabálytalanságokra derült fény a járművek és motorok tanúsítási teszteljárásaival kapcsolatban – jegyzi meg a lap. Hétfőn pedig a Toyota jelentette be, hogy felfüggeszti néhány Toyota modell, köztük a Hilux teherautó és a Land Cruiser 300 SUV szállítását.
Ez azt követően történt, hogy egy független testület szabálytalanságokat tárt fel a beszállító Toyota Industries által kifejlesztett dízelmotorok tesztelése során. Erre vonatkozóan Akio Toyoda, a cég elnöke úgy nyilatkozott: „Szeretném kifejezni legmélyebb bocsánatkérésemet ügyfeleink és érdekelt feleink felé a Hino Motorsnál, a Daihatsunál és a Toyota Industriesnál történt sorozatos szabálytalanságok okozta kellemetlenségekért és aggodalmakért”.
A Toyota részvényei idén 10%-os pluszban vannak – fűzi hozzá a Portfolio. De tavaly év végén azt is megírtuk, hogy a Toyota Motor mintegy egymillió járművet hívott vissza az Egyesült Államokban a légzsákokkal kapcsolatos esetleges problémák miatt. Az indoklás szerint az utasérzékelő rendszer érzékelőjének meghibásodása az első utasülésen rövidzárlathoz vezethet, aminek következtében a légzsákok nem nyílnak ki, ami sérüléshez vezethet.