Továbbra is a BMW-t vesznek a magyarok, ha van rá pénzük
A BMW Group Magyarország az év első felében növelte eladásait, megőrizve ezzel piacvezető helyét a hazai prémium szegmensben.
A BMW Group Magyarország jelentős sikereket ért el 2024 első félévében a hazai autópiacon. A vállalat adatai szerint a BMW modellek eladásai közel 4 százalékos növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest, ezzel megerősítve a márka vezető pozícióját a magyarországi prémium szegmensben.
Az első hat hónapban összesen 2765 BMW modell talált gazdára. Különösen figyelemre méltó, hogy ebből 340 darab tisztán elektromos jármű volt, ami a BMW-t nem csak a hagyományos prémium márkák elektromos piacán helyezi vezető pozícióba, de jelentős szereplővé teszi a teljes hazai elektromos autópiacon is.
A MINI márka esetében azonban enyhe visszaesés volt tapasztalható. 2024 első felében 213 darabos eladást regisztráltak, ami elmarad a tavalyi hasonló időszak eredményétől. A csökkenést a vállalat főként a teljes modellváltással magyarázza.
Mester András, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetője pozitívan értékelte az eredményeket. „Erősen és kiegyensúlyozottan indította a BMW a 2024-es évet. A márka szinte minden kategóriában – a tisztán elektromos, plug-in hibrid, illetve a belsőégésű motorral szerelt járművek szegmensében is sikerrel van jelen,” nyilatkozta. Kiemelte a vállalat rugalmasságát a piaci változásokra való reagálásban, valamint azt, hogy kínálatuk szinte teljes spektrumában rendelkeznek jól használható elektromos modellekkel.
Mint írták, a BMW sikerének hátterében egy kiegyensúlyozott globális stratégia áll. Ez magában foglalja a sportos, innovatív és gazdag dizájnelemekkel rendelkező performance modellek jelenlétét, valamint az elektromos és plug-in hibrid kínálat folyamatos bővítését. A jövőben ezt a stratégiát tervezik folytatni, különös tekintettel a Neue Klasse koncepcióra, amely újraértelmezi az elektrifikációt. A Neue Klasse modellek gyártása 2025-ben kezdődik majd a debreceni gyárban.
Az általános piaci tendenciákat tekintve, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint az idei első félévben 63 331 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 11,9 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az elektromos autók aránya ugyan még mindig viszonylag alacsony (7,4 százalék, 4656 darab), ám ez a szegmens így is jelentős, csaknem 60 százalékos bővülést mutat, ami főként a megújult elektromos autó támogatásnak és az egyre bővülő elektromos modellkínálatnak köszönhető.